SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN3006 | Yazılım Mimarisi | Güz | 2 | 2 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAFİZ ARICA Arş.Gör. MERVE ARITÜRK Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Kavramları, ilkeleri, yöntemleri ve yazılım mimarilerinin en iyi uygulamaları hakkında derinlemesine bilgi sağlar; mimar etki alanına özgü mimarileri, servis odaklı mimariler, ürün hattı mimarileri, adaptif ve generatif mimariler için takım çalışmasını vurgular. Bu ders yazılım mühendisliği kavramları ve mimarilerine genel bir bakış sağlar. Öğrenciler, yazılım uygulamaları tasarlamak ve uygulamak amacıyla küçük gruplar halinde çalışacaklardır. Ders aynı zamanda yazılım mühendisliği disiplinine üst düzey bir genel bakış sağlayacaktır: yazılım gereksinimleri, yazılım tasarımı, yazılım inşaatı, yazılım yönetimi ve yazılım kalite ve testi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yazılım geliştirme yaşam döngüsünün evrelerini tanımlar 2. Proje ve süreç ölçümleri arasındaki farkı tarif eder 3. Sürüm kontrolü ve değişim kontrolü terimlerini tanımlar 4. Gereksinim ortaya çıkarma ve gereksinim analizi gerçekleştirme için yöntemleri uygular 5. Bilgi gizleme ve soyutlama gibi önemli tasarım ilkelerini tartışır 6. Yapısal ve nesne tabanlı analiz ve tasarım arasındaki farkları tartışır 7. Kara kutu ve beyaz kutu testi gibi anahtar test terimlerini tanımlar 8. Orta ölçekli yazılım projesi için küçük bir yazılım yaşam döngüsü faaliyetlerini gerçekleştirir |
Dersin içeriği ürün, süreç, proje yönetimi, metrikler, proje planlama, sistem mühendisliği, analiz kavramları, analiz modelleme, risk, sqa, proje planlama, scm, tasarım kavramları, mimari tasarım, kullanıcı arayüzü tasarımı, teknik metrikler, oo kavramları, ooa, ood, yazılım test teknikleri ve stratejileri, yazılım bakım, yazılım test teknikleri ve stratejileri, oo metrikleri, yazılım mimarisinde bir durum çalışması - a-7e operasyonel uçuş programı konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ürün, Süreç | |
2) | Proje Yönetimi, Metrikler, Proje Planlama | |
3) | Sistem Mühendisliği | |
4) | Analiz Kavramları, Analiz Modelleme | |
5) | Risk, SQA, Proje Planlama, SCM | |
6) | Tasarım Kavramları | |
7) | Mimari Tasarım, Kullanıcı Arayüzü Tasarımı, Diğer Tasarım Konuları | |
8) | Tasarım Konuları | |
9) | Teknik Metrikler, OO Kavramları, OOA, OOD | |
10) | Yazılım Test Teknikleri ve Stratejileri | |
11) | Yazılım bakım, Yazılım Test Teknikleri ve Stratejileri, OO Metrikleri | |
12) | OO Metrikleri | |
13) | Yazılım Mimarisinde Bir Durum Çalışması - A-7E Operasyonel Uçuş Programı | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Craig Larman Applying UML and Patterns: An Introduction to Object-Oriented Analysis and Design and Iterative Development, 3/E ISBN-10: 0131489062 | ISBN-13: 9780131489066 Roger S. Pressman Software Engineering: A Practitioner's Approach, Sixth Edition , McGraw-Hill Software Architecture in Practice, 2/e Bass, Clements & Kazman 2003 | Addison-Wesley Professional | Cloth; 560 pp ISBN-10: 0321154959 | ISBN-13: 9780321154958 |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Projeler | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 20 | 40 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 16 | 16 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 167 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |