SEN3003 Software Project ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN3003 Yazılım Proje Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Yazılım proje yaşam döngüsünün ve yazılım projesi yönetiminin olağan adımlarının tanımı. Rakip proje teklifleri arasında en iyiyi seçebilmek ve risk değerlendirilmesi adına maliyet-yarar değerlendirmesinde çeşitli teknikler uygulamak. Bu ders, proje planlama, program yönetimi, proje değerlendirme, yazılım çaba tahmin, aktivite planlama, risk yönetimi, izleme ve kontrol, yönetim sözleşmeleri, insan yönetimi ve takımları düzenleme ve yazılım kalitesini kapsar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Tipik bir iş planının içeriğini tanımlar
2. Adım-adım düzenlenmiş proje planlaması oluşturur
3. Uygun bir süreç modeli seçer
4. Yazılım efor tahmini tanımlar
5. Bir proje için bir faaliyet planı üretir
6. Projeyi risk altında bırakacak olan faktörleri belirler
7. Bir proje için gerekli kaynakları belirler
8. Projelerin ilerlemelerini yönetir.
9. Bir projeye yeni personel seçer
10. Bir projenin koordinasyon ihtiyaçlarını desteklemek için en iyi iletişim türlerini seçer

Dersin İçeriği

Dersin içeriği yazılım proje yönetimi temelleri, proje değerlendirme ve program yönetimi, proje planlama, uygun proje yaklaşımı seçimi, yazılım efor tahmini, etkinlik planlama, risk yönetimi, kaynak tahsisi, düzenleme ve kontrol, sözleşme yönetimi, yazılım çevresinde insan yönetimi, takımlar halinde çalışma yöntemleri, yazılım kalitesi konularından oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yazılım Proje Yönetimine Giriş
2) Proje Değerlendirme ve Program Yönetimi
3) Proje Planlamaya Genel Bir Bakış
4) Uygun Proje Yaklaşımı Seçimi
5) Yazılım Efor Tahmini
6) Etkinlik Planlama
7) Etkinlik Planlama
8) Risk Yönetimi
9) Kaynak Tahsisi
10) Düzenleme ve Kontrol
11) Sözleşme Yönetimi
12) Yazılım Çevresinde İnsan Yönetimi
13) Takımlar Halinde Çalışma
14) Yazılım Kalitesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bob Hughes, Mike Cotterell, Software Project Management, McGraw Hill, 5th Edition.

Harold Kerzner, Project Management: A Systems Approach to Planning, Scheduling, and Controlling, John Wiley & Sons.
Diğer Kaynaklar: Yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 25
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 75
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 15 75
Proje 1 25 25
Ara Sınavlar 1 14 14
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 176

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.