FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN4011 | Yazılım Ölçme ve Sınama | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi BETÜL ERDOĞDU ŞAKAR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler, projelerin ne kalitede gerçekleştirilebildiğini anlayabilmek adına, yazılım projelerini planlamak için yazılım ölçümü prensiplerini uygulama yeteneği kazanacaklardır. Öğrenciler ayrıca ders sonunda, halihazırda geliştirilmiş uygulamalar için test durumları hazırlayabileceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yazılım ölçüm terminolojisini tanımlar ve yazılım ölçüm araçlarını test ve tarif eder 2. Amaç tabanlı ölçme ve ilgili metrikleri tanımlar 3. Ölçüm modelleri, ölçekler ve metrikleri tanımlar 4. Fiziksel yazılım boyutu ölçer ve yazılım işlevselliğini ifade eder 5. Bir yazılımın yapısal karmaşıklığını belirler 6. Bir yazılım geliştirme projesinde efor tahminlerini ve görev sürelerini değerlendirir 7. Yazılım güvenilirliği modellerini tanımlar 8. Yazılım test temellerini ve ilkelerini tanımlar 9. Kusurların kökenlerini ve kusur sınıflarını belirler 10. Bir yazılım geliştirme projesinde, kara kutu ve beyaz kutu test tekniklerini uygular |
Dersin içeriği yazılım ölçüm temelleri, hedefe dayalı ölçüm, ölçme teorisi, yazılım boyutu ölçme, karmaşıklık ölçme, efor tahmini, yazılım güvenilirliğini ölçme, yazılım test ilkeleri, hatalar ve testler, kara kutu test stratejileri, beyaz kutu test stratejileri konularından oluşmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Yazılım Ölçüm Temelleri | |
3) | Hedef Dayalı Ölçüm | |
4) | Ölçme Teorisi | |
5) | Yazılım Boyutu Ölçme | |
6) | Karmaşıklık Ölçme | |
7) | Çaba Tahmini | |
8) | Yazılım Güvenilirliğini Ölçme | |
9) | Yazılım Test İlkeleri | |
10) | Hatalar ve Testler | |
11) | Kara Kutu Test Stratejileri | |
12) | Kara Kutu Test Stratejileri | |
13) | Beyaz Kutu Test Stratejileri | |
14) | Beyaz Kutu Test Stratejileri |
Ders Notları / Kitaplar: | Lonnie D. Bentley and Jeffrey L. Whitten, Systems Analysis & Design for the Global Enterprise 7ed, McGraw Hill, 2007, ISBN-13 978-0-07-110766-2 |
Diğer Kaynaklar: | Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 5 | 7 | 35 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 21 | 21 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |