| Öğretim Dili: |
English |
| Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
| Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
| Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR |
| Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. NAFİZ ARICA
Doç. Dr. PINAR BÖLÜK
|
| Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
| Dersin Amacı: |
Dersin amacı, bit, veri türler ve işlemleri, dijital mantık yapıları, Von Neumann modeli, programlama, assembly dili, I/O, tuzak yöntemleri ve altyöntemleri, yığın, C programlaya giriş, değişkenler ve operatörler, kontrol yapıları, fonksiyonlar, test ve debug, işaretçi ve diziler, recursion, C'de I/O ve veri yapılarının tanımlanmasıdır.
Derste Kullanılan Öğretim Yöntemleri ve Teknikleri:
Ders anlatımı, okuma, bireysel çalışma |
| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Bilgisayar Sistemine Giriş |
|
| 2) |
Bit, Veri Türleri ve İşlemleri
|
|
| 3) |
Sayısal Mantık Yapıları (mantık kapıları, kombinasyonel mantık devreleri)
|
|
| 4) |
Sayısal Mantık Yapıları (bellek kavramı, ardışık mantık devreleri)
|
|
| 5) |
von Neumann Model (komut işleme)
|
|
| 6) |
von Neumann Modeli (I/O Temelleri)
|
|
| 7) |
ISA Genel Bakış (Bellek organizasyonu ve kayıtlar)
|
|
| 8) |
ISA Genel Bakış (Bellek organizasyonu ve kayıtlar) |
|
| 9) |
Ara Sinav için hazırlık |
|
| 10) |
Assembly Dili
|
|
| 11) |
C Programlama
|
|
| 12) |
C Programlama
|
|
| 13) |
C Programlama
|
|
| 14) |
C Programlama
|
|
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
| 2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
| 3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
| 4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
| 5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
| 6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
| 7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
| 8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
| 9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
| 10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
| 11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
| 12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|