SEN2006 MS C# LaboratoryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
SEN2006 MS C# Laboratuvarı Güz 1 2 2 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi PINAR BÖLÜK
Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN
Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı öğrencilere C# programlama dilinde desteklenen ileri düzey programlama konseptlerini öğrencilere tanıtmaktır. Ders, 2 bölümden oluşmaktadır: Sınıf ve lab dersleri. Bu sınıf ve lab dersleri süresince .net platformunda programlama bilgisi geliştirilmektedir. Öğrencilerden, ileri düzey C# ödev ve projelerini tasarlayıp geliştirebilmesi beklenmektedir. Bu ders, sınıf, inheritance ve polimorfizm, veri yapıları için temel C# nesneleri, exception handling ve .net platformunu kullanarak arayüz oluşturma gibi ileri düzey C# ile nesne tabanlı programlama teknikleri içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Programlamada nesne tabanlı tasarımın prensiplerini tanımlar
2. C# sınıf ve nesnelerini kullanarak nesne tabanlı programlar geliştirir
3. C# ile grafik kullanıcı arayüzünün temelini tanımlar
4. Exception(istisna) tanımlar ve exception handling ile program geliştirir
5. Bir ve birden fazla zamanlayıcı kullanır
6. Birden fazla form arası kontrolü öğrenir

Dersin İçeriği

Dersin içeriği .NET Framework, nesne tabanlı programlamaya genel bakış, koleksiyonlar, arayüzler, istisnalar, dosya işlemleri, Windows uygulamaları, Windows formları, form kontrolleri (Label, Textbox, Listbox, Checkbox, Groupbox, Picturebox vb.), çoklu form kullanımı, dinamik kontrollerle çalışmak (Panel, Event, EventHandler), kişisel kullanıcı kontrolü tasarımı, kalıtım, soyut sınıflar, arayüzler, operatör aşırı yüklemesinden oluşmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) .NET Framework'e Giriş
2) C#'a giriş ve basit form kontrollerinin kullanımı
3) Liste kullanımı
4) C#'ta nesneye dayalı programlama kullanımı
5) Form üzerinde nesneye dayalı programlama kullanımı
6) Resim kutusu ve grafik kütüphanesi kullanımı
7) ListView ve menü kullanımı
8) Çoklu form kullanımı
9) Dinamik Kontrollerle Çalışmak (Panel, Event, EventHandler)
10) Dosya işlemleri
11) Sürükle bırak dosya işlemleri
12) Kişisel Kullanıcı Kontrolü Tasarımı
13) İş parçacıkları ve zamanlayıcılar
14) Dönem tekrarı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Will be given weekly
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 35
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 1 14
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Küçük Sınavlar 2 4 8
Ara Sınavlar 1 12 12
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek