MATEMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SEN1002 | Nesneye Dayalı Programlama (Java) | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | DERYA BODUR |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TAMER UÇAR Öğ.Gör. DUYGU ÇAKIR YENİDOĞAN Arş.Gör. MERVE ARITÜRK Arş.Gör. SEVGİ CANPOLAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Dersin öğretim yöntemleri; ders anlatımı, ve uygulama şeklindedir. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere Java dili ile nesneye dayalı programlama tekniklerinin kazandırılmasıdır. Bu derste işlenen temel konular kalıtım ve çok şekillilik, gui arayüzleri, hata kontrolü, dosya işlemleri, Özyineleme metodları, arama ve sıralama algoritmaları ve generic tiplerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Java ile sınıf tasarımında kalıtım tekniğini kullanır. 2. Java ile sınıf tasarımında çok şekillilik kavramını uygular 3. Java ile grafik kullanıcı arayüzü bileşenleri ve kontrol esaslarını oluşturur. 4. İstisna kontrolünü kullanarak programlar geliştirir. 5. String sınıfı ve düzenli ifadeleri kullanır. 6. Metin ve serileştirilmiş nesneleri dosyaya kaydetme ve dosyadan okuma işlemlerini uygular. 7. Enum tiplerini oluşturur ve kullanır. 8. Özyineleme algoritmaları kullanan metotları oluşturur. 9. Sıralama ve arama algoritmalarını tanımlar. |
1. Kalıtım 2. Çok şekillilik 3. GUI arayüzü tasarımı 4. String işlemleri ve düzenli deyimler 5. İstisnai durum yönetimi 6. Dosya işlemleri 7. Enum tiplerin kullanımı 8. Özyineleme metodları 9. Arama ve sıralama algoritmaları 10. Generic tipler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sınıf ve Nesneler | |
1) | ||
2) | Kalıtım | |
3) | Çok biçimlilik | |
4) | Çok biçimlilik | |
5) | GUI arayüz tasarımı | |
6) | GUI ve Olay odaklı Programlama | |
7) | Vaka analizi: UML ile Nesne Tabanlı Tasarım | |
8) | String Sınıfı, karakterler ve düzenlemeli ifadeler | |
9) | Kural dışı durum işleme | |
11) | Dosya ve akım işlemleri, nesne serileştirme | |
12) | Özyineleme | |
13) | Arama, Sıralama (Seçimli sıralama, Birleştirme, eklemeli sıralamalar) | |
14) | Soysal Sınıf ve Metodlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Paul Deitel, Harvey Deitel, Java: How to Program, Pearson, ISBN-10: 0132575663 |
Diğer Kaynaklar: | C. Thomas Wu, An Introduction to Object Oriented Programming with Java, McGraw Hill. Y. Daniel Liang, Introduction to Java Programming, Comprehensive, Pearson. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 129 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak | 4 |
2) | Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak | 3 |
3) | Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek | |
4) | Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek | |
5) | Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek | |
6) | Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak | |
7) | Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek | |
8) | Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak | |
9) | Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak | |
10) | Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak | |
11) | Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak | |
12) | Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |