İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MCH3012 | Oyun Programlama Fiziği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. MEHMET BERKE GÜR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Pek çok bilgisayar oyunu geliştirilmiş gerçeklik için fizik biliminin prensiplerini kullanır. Bu yüzden, realistik oyun tasarımları yapan bir oyun geliştiricisi için, bu kavramları anlamak ve geliştirmede kullanmak çok önemlidir. Bu ders, fiziksel dünya ile uyumlu olarak geliştirilmek istenen bilgisayar oyunları için gerekli olan kavramları öğrenciye vermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1- Newton'un 2. Hareket yasasının parçacıklara ve parçacık sistemlerine uygulanması, 2- Örnek senaryolarla, 3B parçacık kinematiğinin kullanımı, 3- Rijid cisimlere etkiyen kuvvetler ve momentlerin tanımlanması, 4- Temel taşıt hareketlerinin modellenmesi: Uçak, gemi ve araba 5- Işığın fiziğinin anlaşılması ve ığık-yüzey etkileşiminin modellenmesi 6- Katı modellemede kullanılan farklı malzemelerin yüzey özelliklerinin tanımlanması, 7- Processing ortamı ve Java programlama dili kullanılarak, fiziksel gerçeklik içeren temel oyun tasarımlarının yapılması |
Oyun programlamada Fizik biliminin rolü; Fizik ve temel kavramlar; Rijid Cisim hareketi; Processing Ortamı ve Programlama; Oyun Programlama Laboratuvarı; Araç modelleme; Dış ortam modellemedi; Oyun programlama uygulamaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fizik biliminin oyun programlamadaki rolü | Ek kaynaklar ve bilgiler için ders web sitesini ziyaret et |
2) | Fizik bilimi temel kavramlar: Hız, kütle, ivme, kuvvet vb | |
3) | Fizik bilimi temel kavramlar (devam) | |
4) | Rijid cisim hareketi; Dönem projeleri ve grupların oluşturulması | |
5) | Processing Programlamaya giriş | |
6) | Processing (devam) | |
7) | Oyun Programlama lab. | |
8) | Araç modelleri | |
9) | Araç modelleri (devam) | |
10) | Dış çevre modellemesi | |
11) | Dıç çevre modellemesi (devam) | |
12) | Ara sınav; Proje ara kontrolleri | Proje ara kontrolü için hazırlan |
13) | Oyun programlama uygulamaları | |
14) | Proje sunumları | Proje sunumunu hazırla; Projeyi her koşulda çalışıp çalışmadığı ile ilgili olarak kontrol et |
Ders Notları / Kitaplar: | David H. Eberly, “Game Physics”, (2010, 2nd ed.) ISBN:978-0123749031 |
Diğer Kaynaklar: | Online resources, Video tutorials |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ödev | 3 | % 15 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 40 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 15 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 1 | 3 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 |
Proje | 1 | 20 |
Ödevler | 3 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 |
Final | 1 | 6 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |