INE4209 Introduction to Enterprise Resource Planning with SAPBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4209 SAP ile Kurumsal Kaynak Planlamaya Giriş Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: İş süreçlerini ve kurumsal kaynak Planlama (ERP) sistemini bütün modülleri ile açıklamak ve global olarak kullanılan ticari bir ERP programı olan SAP ile öğrencileri ERP sistemleri ile aşina hale getirmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. ERP sistemlerini tanımlamak ve açıklamak
II. Ticari bir ERP sistemini (SAP) keşfetmek
III. İş süreçlerini tanımlamak ve açıklamak
IV. Satış ve dağıtım sistemini tanımlamak ve açıklamak
V. Satış ve dağıtım prosesini SAP üzerinde uygulamak
VI. Malzeme yönetim sistemini tanımlamak ve açıklamak
VII. Malzeme yönetim prosesini SAP üzerinde uygulamak
VIII. Üretim planlama ve uygulaması sistemini tanımlamak ve açıklamak
IX. Üretim planlama ve uygulaması prosesini SAP üzerinde uygulamak

Dersin İçeriği

ERP'ye giriş
SAP kavramları
Global Bike Inc.( Ders meteryallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma
Entegre iş süreçleri
Satış ve dağıtım(SD)
Malzeme yönetimi(MM)
Üretim planlama ve uygulaması(PP)

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) ERP'ye giriş
2) SAP kavramları
3) SAP kavramları
4) Global Bike Inc.( Ders materyallerinin dayandığı firma) ve programı tanıma
5) Entegre iş süreçleri
6) Satış ve dağıtım (SD)
7) Satış ve dağıtım (SD)
8) Satış ve dağıtım (SD)
9) Malzeme yönetimi (MM)
10) Malzeme yönetimi (MM)
11) Malzeme yönetimi (MM)
12) Malzeme yönetimi (MM)
13) Üretim planlama ve uygulaması (PP)
14) Üretim planlama ve uygulaması (PP)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Official SAP course materials (GBI)

Diğer Kaynaklar: Simha R. Magal, Jeffrey Word (2012) Integrated Business Processes with ERP Systems, John Wiley & Sons Inc.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 6 96
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3