ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4107 | İş Güvenliği | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders iş yeri güvenliği, sağlık ve teftişe odaklanmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler iş yeri güvenliğinin ne demek olduğunu, bunun neden önemli olduğunu ve bunun bir işi nasıl etkilediğini öğrenirler. İş yeri güvenliğinin ortak alanları, ofis güvenliği, iş yeri tehlikeleri ve diğer alanlarıyla tartışılır.Ayrıca, öğrencilere herkesin yararına olacak daha güvenli bir çalışma ortamı yaratmak için önlemler öğrenirler. Diğer konular ruh sağlığı sorunları, iş yerinde şiddet, sağlık ve sağlıklı yaşam girişimlerini kapsar. Öğrenciler ayrıca bir rutin muayene yapmanın girdi ve çıktılarını,raporları dosyalama ve iş güvenliği komitesi oluşturmanın önemini öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İş yeri güvenliğinin, sağlığının ve denetimlerinin tanımlanması II. Ofis güvenliğinin tanımlanması III. İş yeri tehlikeleri ve güvenliğinin öğrenilmesi IV. Uygun iş yeri sağlığının tanımlanması V. Önleyici ölçümlerin tanımlanması VI. Dış mekan iş yeri güvenliğinin Özetlenmesi VII. Şirket araçlarının güvenliğinin tanımlanması VIII. İş yerindeki ruh sağlığının özetlenmesi IX. Kurumsal sağlık ve sağlıklı yaşam girişimleri tanımlanması X. Rutin denetim uygulamalarının açıklanması XI. Kaza raporlama ve soruşturmanın özetlenmesi. XII. Bir işyeri güvenliği komitesinin oluşturmasının tanımlanması komitesi. |
1.Hafta: İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş 2.Hafta: Ofis güvenliği 3.Hafta: İş yeri Tehlikeleri 4.Hafta: Diğer iş yeri güvenliği konuları 5.Hafta: İş yeri sağlığı 6.Hafta: Önleyici ölçümler 7.Hafta: Ara dönem sınavı 8.Hafta: Dış alan iş yeri güvenliği 9.Hafta: Şirket araç güvenliği 10.Hafta: İş yerinde ruh sağlığı 11.Hafta: Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri 12.Hafta: Rutin denetleme uygulamaları 13:Hafta: Kaza raporlama ve soruşturmaları 14.Hafta: İş yeri güvenliği komitesi kurma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş | |
2) | Ofis güvenliği | |
3) | İş yeri Tehlikeleri | |
4) | Diğer iş yeri güvenliği konuları | |
5) | İş yeri sağlığı | |
6) | Önleyici ölçümler | |
7) | Dış alan iş yeri güvenliği | |
8) | Dış alan iş yeri güvenliği II | |
9) | İş yerinde ruh sağlığı | |
9) | Şirket araç güvenliği | |
11) | Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri | |
12) | Rutin denetleme uygulamaları | |
13) | Kaza raporlama ve soruşturmaları | |
14) | İş yeri güvenliği komitesi kurma |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook: Workplace Safety: A Guide for Small and Midsized Companies [Hardcover]; by Don Hopwood, Steve Thompson 1/E, Wiley, 2006. ISBN-10: 0782136044 | ISBN-13: 978- 0782136043 |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 43 |
Ara Sınavlar | 14 | 34 |
Final | 2 | 19 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |