PSİKOLOJİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE4107 | İş Güvenliği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders iş yeri güvenliği, sağlık ve teftişe odaklanmaktadır. Bu ders boyunca öğrenciler iş yeri güvenliğinin ne demek olduğunu, bunun neden önemli olduğunu ve bunun bir işi nasıl etkilediğini öğrenirler. İş yeri güvenliğinin ortak alanları, ofis güvenliği, iş yeri tehlikeleri ve diğer alanlarıyla tartışılır.Ayrıca, öğrencilere herkesin yararına olacak daha güvenli bir çalışma ortamı yaratmak için önlemler öğrenirler. Diğer konular ruh sağlığı sorunları, iş yerinde şiddet, sağlık ve sağlıklı yaşam girişimlerini kapsar. Öğrenciler ayrıca bir rutin muayene yapmanın girdi ve çıktılarını,raporları dosyalama ve iş güvenliği komitesi oluşturmanın önemini öğrenirler. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İş yeri güvenliğinin, sağlığının ve denetimlerinin tanımlanması II. Ofis güvenliğinin tanımlanması III. İş yeri tehlikeleri ve güvenliğinin öğrenilmesi IV. Uygun iş yeri sağlığının tanımlanması V. Önleyici ölçümlerin tanımlanması VI. Dış mekan iş yeri güvenliğinin Özetlenmesi VII. Şirket araçlarının güvenliğinin tanımlanması VIII. İş yerindeki ruh sağlığının özetlenmesi IX. Kurumsal sağlık ve sağlıklı yaşam girişimleri tanımlanması X. Rutin denetim uygulamalarının açıklanması XI. Kaza raporlama ve soruşturmanın özetlenmesi. XII. Bir işyeri güvenliği komitesinin oluşturmasının tanımlanması komitesi. |
1.Hafta: İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş 2.Hafta: Ofis güvenliği 3.Hafta: İş yeri Tehlikeleri 4.Hafta: Diğer iş yeri güvenliği konuları 5.Hafta: İş yeri sağlığı 6.Hafta: Önleyici ölçümler 7.Hafta: Ara dönem sınavı 8.Hafta: Dış alan iş yeri güvenliği 9.Hafta: Şirket araç güvenliği 10.Hafta: İş yerinde ruh sağlığı 11.Hafta: Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri 12.Hafta: Rutin denetleme uygulamaları 13:Hafta: Kaza raporlama ve soruşturmaları 14.Hafta: İş yeri güvenliği komitesi kurma |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İş yeri güvenliği, sağlığı ve denetimlerine giriş | |
2) | Ofis güvenliği | |
3) | İş yeri Tehlikeleri | |
4) | Diğer iş yeri güvenliği konuları | |
5) | İş yeri sağlığı | |
6) | Önleyici ölçümler | |
7) | Dış alan iş yeri güvenliği | |
8) | Dış alan iş yeri güvenliği II | |
9) | İş yerinde ruh sağlığı | |
9) | Şirket araç güvenliği | |
11) | Kurumsal sağlık ve sağlık girişimleri | |
12) | Rutin denetleme uygulamaları | |
13) | Kaza raporlama ve soruşturmaları | |
14) | İş yeri güvenliği komitesi kurma |
Ders Notları / Kitaplar: | Textbook: Workplace Safety: A Guide for Small and Midsized Companies [Hardcover]; by Don Hopwood, Steve Thompson 1/E, Wiley, 2006. ISBN-10: 0782136044 | ISBN-13: 978- 0782136043 |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 43 |
Ara Sınavlar | 14 | 34 |
Final | 2 | 19 |
Toplam İş Yükü | 138 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsan zihnine ve davranışlarına yönelik ilgi geliştirmek, kuramları görgül bulguları kullanarak değerlendirebilmek, eleştirel düşünce becerisi elde ederek psikolojinin kanıta dayalı bir bilim olduğunu anlamak. | |
2) | İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. | |
3) | Psikolojideki temel kavramlar ve bunları incelemede kullanılan kuramsal ve uygulamalı yaklaşımları öğrenmek (örneğin temel gözlem ve görüşme tekniklerini bilmek). | |
4) | Psikoloji alan yazınında baskın dil olan İngilizceyi kullanarak bilgiye erişim ve bilgiyi yazma yöntem ve becerileri edinmek, bilimsel araştırma ve veri değerlendirme tekniklerini (örneğin korelasyonel, deneysel, kesitsel ve boylamsal çalışmalar, vaka çalışmaları) tanımak ve uygulamak. | |
5) | Ayrımcılığa ve önyargıya karşı bir tutum benimsemek; araştırma ve uygulama alanlarında çalışırken etik duyarlılık göstermek. | |
6) | Psikolojinin temel alt alanlarını (deneysel, gelişim, klinik, bilişsel, sosyal ve endüstri/örgütsel psikoloji) ve bunlarla ilgili çalışma ve uzmanlık alanlarını tanımak. | |
7) | Bilimsel çalışmanın temel unsurları olan problem oluşturma, hipotez kurma ve veri toplamanın yanında bulguları analiz etme, yorumlama ve sunma için gerekli becerileri edinmek. | |
8) | Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgi ve becerileri kazanmak. | |
9) | Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (tıp, genetik, biyoloji, ekonomi, sosyoloji, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgileri edinmek ve bu bilgileri psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek. | |
10) | Toplumsal sorunlara karşı duyarlılık geliştirmek; psikoloji alanının ve toplumun yararına olan etkinliklerde sorumluluk almak. | |
11) | Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek. | |
12) | İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek. |