INE4102 Strategic ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4102 Stratejik Yönetim Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. AHMET BEŞKESE
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. AHMET BEŞKESE
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bir Capstone dersi olarak, bu dersin amaçları:
Amaç I: Öğrencilere küçük işletmelere ve daha karışık kuruluşlara yönelik bütünsel bir bakış kazandırır.
Amaç II: Firmaların stratejilerini belirleme, uygulama ve değerlendirme yapılarını tanımlar
Amaç III: Karmaşık işletme problemlerini analiz etmek ve onlarla baş edebilmek için stratejik karar verme yetenekleri geliştirir.
Amaç IV: Daha önce, Ekonomi, Finans, Bilgi Teknolojileri, Üretim, Yönetim gibi derslerde öğrenilen teknikleri ve kavramları entegre etmek için bir anlayış geliştirir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Stratejik yönetimle ilişkili genel kavramları tanımlar.
II. İşletmenin paydaşlarını tanımlar.
III. İşletmenin misyon ve vizyon ifadelerini değerlendirir.
IV. İşletme üzerinde etkisi olan temel çevresel faktörleri tanımlar.
V. İşletmeye çevreden gelecek tehditleri ve fırsatları analiz eder.
VI. İşletmenin değer zincirini tanımlar.
VII. İşletmenin güçlü ve zayıf yönlerini açıklar.
VIII. Rekabetçi (iş düzeyi) stratejileri tanımlar.
IX. Kurumsal stratejileri tanımlar.
X. Bir kuruma ait portföyü BCG, McKinsey ya da Sektör Gelişim Matrislerini kullanarak analiz eder.
XI. Daha önce, yönetim, üretim, bilişim sistemleri, ekonomi, muhasebe, pazarlama gibi derslerde öğrenilen kavramlar ve teknikler arasında ilişki kurar.
XII. Bir Stratejik Yönetim Vakasını analiz eder.

Dersin İçeriği

Strateji geliştirme süreçleri, iç ve dış faktörlerin değerlendirilmesi, SWOT analizi, strateji çeşitleri, rekabetçi konumlandırma, iş geliştirme, değer yönetimi, eylem planlama, iş planlama.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Stratejik yönetimde temel konseptler
3) Şirket Misyonu, Hedefleri ve Ortakları
4) Şirketin dış Çevresinin Analizi
5) Şirketin İç Çevresinin Analizi
6) İşletme Düzeyi Stratejileri
7) Kurum Düzeyi Stratejileri
8) Gözden geçirme, Yarıyıl Sınavı
9) Kurum Portföyünü Değiştirme ve Analiz etme
10) Uluslararası Strateji
11) Stratejik Kontrol ve Kurum Geliştirme
12) Organizasyonel Yapıların Tasarımı
13) Vaka Çalışması Sunumları
14) Vaka Çalışma sunumları ve genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Johnson, G., Whittington, R. and Scholes, K.(2012). Fundamentals of Strategy, 2nd Edtn., Prentice Hall.
Diğer Kaynaklar: David, F.R. (2011). Strategic Management: Concepts, 13th Edtn., Pearson.
Dess, G. G., Lumpkin, G. T., and Taylor, M. L. (2005). Strategic Management: Creating Competitive Advantage, 2nd Edtn., McGraw-Hill.
Wheelen, T. L., Hunger, J. D. (2006). Strategic Management and Business Policy, 10th edtn., Pearson Prentice Hall, New Jersey, USA.


Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 60
Sunum / Seminer 1 2
Proje 4 16
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,