INE4009 Engineering ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE4009 Mühendislik Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. MUSTAFA ÖZBAYRAK
Prof. Dr. FAİK TUNÇ BOZBURA
Öğ.Gör. ÖZLEM KANGA
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders, başarılı yönetici ve şirketlerin karakteristiklerini analiz edeerek, günümüzün değişen organizasyonlarında, bireylerin sahip olması gereken yeteneklere, sorumluluklara ve rollere yönelik bir anlayış geliştirilerek tasarlanmıştır. Bu süreç aynı zamanda, günümüz yöneticilerinin ve şirketlerin karşılaştığı çevresel koşullar ve baskılara yönelik bir farkındalık geliştirir. Öğrenciler özellikle, işletme yönetiminin dilini ve gerçek yaşamda kullanılan teori ve anahtar konseptlerin uygulamasını öğreneceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Etik olanı ve etik olmayanı açıklar.
- Yönetsel karar vermenin, liderliğin ve stratejinin doğasını açıklar.
- Yöneticilerin organizasyonel yapıları seçimlerini etkileyen faktörleri açıklar.
- Takım çalışmasında motivasyonun önemini açıklar.

Dersin İçeriği

Ders, Yönetim ve yönetme kavramlarını tartışıp yönetim anlayışının tarihsel değişimini endüstriyel etkileri açısından incelemektedir. Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk kavramaları vurgulanıp, bir Karar Verici Olarak Yöneticinin üstlendiği görevler incelenmektedir. Organizasyon kültürü, Motivasyon ve Liderlik diğer kapsam başlıklarıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Yöneticiler ve yönetim
2) Yönetim tarihinin Değerlendirilmesi
3) Yönetim tarihinin Değerlendirilmesi
4) Etik Değerler ve Sosyal Sorumluluk
5) Küresel Çevre
6) Bir Karar Verici Olarak Yönetici
7) Bir planlayıcı ve strateji uzmanı olarak Yönetici
8) Yönetim tarihinin gözden geçirilmesi, Yarıyıl Sınavı
9) Fonksiyonel Stratejiler: Değer Zinciri Yönetimi
10) Fonksiyonel Stratejiler: Değer Zinciri Yönetimi
11) Organizasyonel Yapının ve Kültür'ün Yönetimi
12) Kontrol ve Değişim Yönetimi
13) Motivasyon
14) Liderlik

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Textbook: Chang, C. M. (2016). Engineering Management: Meeting the Global Challenges. Second edition.
Diğer Kaynaklar: Current issues of Financial Times, Fortune, Business Week, The Economist,
Harvard Business Review, Business Strategy Review and those of local business magazines Power, Capital and Platin, as well as the business section of daily
local newspapers.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 84
Küçük Sınavlar 10 15
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 143

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.