ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE3014 | Proje Yönetimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF HAKTANIR AKTAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, üst sınıf Endüstri Mühendisliği öğrencilerine Proje Yönetiminin temel konseptlerini öğretmek için tasarlanmıştır. Bu derste proje bütçelendirme, ekip oluşturma, zaman planlama, CPM ve PERT ile planlama, kaynak tahsisi, zaman ve maliyet analizleri, takip/bilgi sistemleri ve kontrolü, kazanılmış değer metodu gösterilir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Modern proje yönetiminin temel prensiplerini belirler. II. Proje planı oluşturur. III. Projenin aşamalarına ilişkin sayılsal veriler toplayarak, proje planlar. IV. Plan, bütçe ve yönetime göre projenin devam edip etmediğine karar verir. V. Pratik problemler üzerinde proje yönetimi ve planlama tekniklerini uygular. |
Proje Seçimi kriterleri Organizasyon Yapıları Proje Tanımı Proje Ağları Risk Yönetimi Proje Süresini Kısaltma Kaynak Çizelgeleme Performans Ölçme ve Değerlendirme |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders izlencesine/müfredata genel bakış | |
2) | Proje yönetimine giriş | |
3) | Proje seçimi | |
4) | Proje organizasyonu | |
5) | Projenin tanımlanması | |
6) | Proje süreleri ve maliyetlerinin tahmini | |
7) | Proje planı geliştirilmesi | |
8) | Kaynak ve maliyet planlaması | |
9) | Ara Sınav | |
10) | Proje süresinin azaltılması | |
11) | Riskin yönetilmesi | |
12) | Proje ekiplerine liderlik etmek ve yönetmek | |
13) | İlerleme ve performans ölçümü | |
14) | Çevik proje yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | Lecture Notes Larson, E.; Gary, C. Project Management: The Managerial Process. 6th Edition, 2014, McGraw Hill. |
Diğer Kaynaklar: | Meredith, J. R., & Mantel, S. J. Jr. (2012). Project Management: A Managerial Approach (7th ed.). Hoboken, NJ: John Wiley & Sons Inc.Project Management Institute, A Guide to the Project Management Body of Knowledge, available on PMI’s Web site at www.pmi.org. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 12 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Küçük Sınavlar | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 170 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çevre Mühendisliği disiplini tarafından küresel, sosyal ve çevresel konularda sunulan çözüm önerilerinin çevresel etkilerini anlamak ve çok yönlü değerlendirmek için gereken kapsamlı eğitim ve bilgi birikimini oluşturmak. | |
2) | Çevre Mühendisliği'nin ilgi alanlarına giren mühendislik problemlerinin çözümü, modern mühendislik teknikleri, yetenekleri ve araçları ile biyoloji, kimya, fizik, matematik, istatistik temel kavramlarını birleştirerek çevresel sistemleri değerlendirebilmek. | |
3) | Belirlenmiş performans, maliyet, zaman, güvenlik ve kalite gereklilikleri ile birlikte hedefleri karşılamak üzere gerek mühendislik yaklaşımıyla çözümlenen sistemlerin gerekse doğal sistemlerin, özellikle planlama, bütüncül tasarım, uygulama ve işletme adımlarını da kapsayacak şekilde, Çevre Mühendisliği'ne dair sorunlarını tespit edebilmek, ve bu sorunlara çözüm üretebilmek. | |
4) | Hava, su ve toprak sistemlerini analiz etmek üzere çalışmalar kurgulamak ve gerçekleştirmek, bu çalışmalar sonucunda ortaya çıkan verileri kullanarak çevre sağlığı üzerindeki etkileri belirleyebilmek. | |
5) | Teknik konuları sözlü ve yazılı makale/raporlarla ifade edebilmek, önerilen çözümleri gerektiğinde teknik çizimlerle detaylı olarak anlatabilmek. | |
6) | Modern araştırma teknik ve yöntemlerinin öğrenilerek gerekli bilgilere veritabanları, kütüphaneler ve diğer kaynakları kullanarak ulaşabilmek. | |
7) | Avrupa İleri Düzey Bilgisayar Kullanım Lisans programı düzeyinde bilgisayar kullanabilmek, bu becerinin Çevre Mühendisliğinde kullanılabilecek diğer yazılım programlarıyla bütünleştirebilmek. | |
8) | Bireysel veya çok-disiplinli takım çalışmalarını yürütebilmek üzere Avrupa Dil Kurumu tarafından onaylanan B1 seviyesi yabancı dil becerisine sahip olmak. | |
9) | Profesyonel, sosyal ve etik sorumlulukların farkında olmak. | |
10) | Çevre Mühendisliğinde girişimcilik ve yenilik kavramlarının farkında olmak ve benimsemek. | |
11) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimsemek ve bu kavrama açık olmak | |
12) | Çevre Mühendisliği faaliyet alanlarında devlet kurumlarının ve özel kuruluşların fonksiyonlarını ve sorumluluklarını kavramak. |