ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
INE3003 | Mühendislik Ekonomisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELİF HAKTANIR AKTAŞ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı mühendislik öğrencilerine özellikle yatırım alanında finansal analiz yapabilmesi için bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Mühendislik ekonomisinin rolünü ve paranın zamana bağlı değer kavramlarını açıklamak II. Zaman ve faizin para üzerindeki etkisi ile ilgili finansal faktörleri tanımlamak III. Nominal ve efektif faiz kavramını ve enflasyon oranlarını tanımlamak IV. Projeleri ve yatırımları değerlendirmek için şimdiki değer analizi ve yıllık değer analizi gibi yöntemleri kullanmak V. Getiri oranını tanımlamak, projeleri ve yatırımları değerlendirmek için getiri oranı analizi gerçekleştirmek |
Mühendislik ekonomisinin temelleri Faktörler: Zaman ve faiz parayı nasıl etkiler Faktörler Birleştimek Nominal ve efektif faiz oranları Şimdiki değer analizi Yıllık değer analizi Getiri oranı analizi Enflasyon |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | Mühendislik ekonomisinin temelleri | |
3) | Factorler: Zaman ve faiz parayı nasıl etkiler? | |
4) | Faktörler: Zaman ve faiz parayı nasıl etkiler | |
5) | Faktörleri birleştirmek | |
6) | Nominal ve efektif faiz oranları | |
7) | Nominal ve efektif faiz oranları | |
8) | Şimdiki değer analizi | |
9) | Şimdiki değer analizi | |
11) | Getiri oranı analizi: Çok alternatif | |
12) | Geri ödeme ve başabaş analizi | |
13) | Enflasyon etkisi | |
14) | Enflasyon etkisi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Chan S Park, Contemporary Engineering Economics, Global Edition, 6th edition, Pearson. 2. Blank & Tarquin (2012) Engineering Economy, 8th Ed. McGraw-Hill Inc. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Laboratuar | 14 | % 15 |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Küçük Sınavlar | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 119 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |