INE3003 Engineering EconomyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
INE3003 Mühendislik Ekonomisi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELİF HAKTANIR AKTAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ADNAN ÇORUM
Dr. Öğr. Üyesi ETHEM ÇANAKOĞLU
Dr. Öğr. Üyesi ALPER CAMCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı mühendislik öğrencilerine özellikle yatırım alanında finansal analiz yapabilmesi için bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Mühendislik ekonomisinin rolünü ve paranın zamana bağlı değer kavramlarını açıklamak
II. Zaman ve faizin para üzerindeki etkisi ile ilgili finansal faktörleri tanımlamak
III. Nominal ve efektif faiz kavramını ve enflasyon oranlarını tanımlamak
IV. Projeleri ve yatırımları değerlendirmek için şimdiki değer analizi ve yıllık değer analizi gibi yöntemleri kullanmak
V. Getiri oranını tanımlamak, projeleri ve yatırımları değerlendirmek için getiri oranı analizi gerçekleştirmek

Dersin İçeriği

Mühendislik ekonomisinin temelleri
Faktörler: Zaman ve faiz parayı nasıl etkiler
Faktörler Birleştimek
Nominal ve efektif faiz oranları
Şimdiki değer analizi
Yıllık değer analizi
Getiri oranı analizi
Enflasyon

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Mühendislik ekonomisinin temelleri
3) Factorler: Zaman ve faiz parayı nasıl etkiler?
4) Faktörler: Zaman ve faiz parayı nasıl etkiler
5) Faktörleri birleştirmek
6) Nominal ve efektif faiz oranları
7) Nominal ve efektif faiz oranları
8) Şimdiki değer analizi
9) Şimdiki değer analizi
11) Getiri oranı analizi: Çok alternatif
12) Geri ödeme ve başabaş analizi
13) Enflasyon etkisi
14) Enflasyon etkisi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Chan S Park, Contemporary Engineering Economics, Global Edition, 6th edition, Pearson.
2. Blank & Tarquin (2012) Engineering Economy, 8th Ed. McGraw-Hill Inc.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Laboratuar 14 % 15
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Uygulama 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Küçük Sınavlar 3 1 3
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.