EEE4931 Special Topics in Electrical and Electronics Engineering IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE4931 Elektrik Mühendisliğinde Özel Konular I Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. ŞEREF KALEM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı elektrik elektronik mühendisliğindeki en son gelişmelerin incelenmesidir. Görüntü ve video işleme, ses işleme, telekom ve kalbosuz ağlar başta olmak üzere birçok konu çalışılacaktır. Öğrenciler literatür taraması yaparak belirli bir araştırma konusundaki en son makaleleri bulacak ve öğrendikleri bilgileri sınıfta sunum yapacaktır. Öğrenciler aynı zamanda dışarıdan gelen misafir konuşmacılarla da müzakere edebilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Yakın zamanda yazılmış olan makaleleri araştırmak
2. Yakın zamanda yazılmış olan makaleleri incelemek
3. Çalışılacak olan alandaki güncel araştırma problemleriyle alakalı olan önemli makaleleri belirlemek
4. Araştırma sonuçları arasındaki ihtilaflı kısımları belirlemek
5. Literatür taraması sonuçlarını rapor olarak yazmak
6. Literatür taraması sonuçlarını sınıfta sunmak
7. Misafir konuşmacılarla müzakerelerde bulunmak

Dersin İçeriği

Elektrik Elektronik Mühendisliği'nin özel konularına giriş, misafir konuşmacı sunumları, literatür taraması, öğrencilerin sunumları, rapor yazma

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Elektrik Elektronik Mühendisliği'nin özel konularına giriş
2) Misafir konuşmacı sunumu
3) Misafir konuşmacı sunumu
4) Misafir konuşmacı sunumu
5) Misafir konuşmacı sunumu
6) Misafir konuşmacı sunumu
7) Misafir konuşmacı sunumu
8) Öğrenci sunumu
9) Öğrenci sunumu
10) Öğrenci sunumu
11) Öğrenci sunumu
12) Öğrenci sunumu
13) Öğrenci sunumu
14) Öğrenci sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: NA
Diğer Kaynaklar: NA

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 20
Ödev 1 % 30
Sunum 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ödevler 1 25 25
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.