COP4433 Yapı Kredi Bank - Use of Information Technologies in FinanceBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4433 Yapı Kredi Bankası - Finansta Bilgi Teknolojileri Kullanımı Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrenciler Yapı Kredi IT Yönetim ekibinin kıdemli üyelerinden ders alacaklar. Her ders farklı bir konuyu ele alacak ve öğretim üyesi kendi deneyimlerini konunun teorik temelleri ile paylaşacaktır.
Öğrenciler, bu teorik bilgilerin, yüksek erişilebilirlik ve güvenlikle bilgisayar sistemlerini tasarlamak, geliştirmek, yönetmek ve işletmek için nasıl kullanıldıklarını öğreneceklerdir.
Öğrenciler bir bilgisayar mühendisi tarafından bir BT departmanında çalışılabilecek farklı roller hakkında bilgi edinecek ve bilgi sağlayacaktır. Örnekler iş analisti, yazılım geliştiricisi, ağ mühendisi, veritabanı yöneticisi, proje yöneticisi vb. Bu bilgi başarılı bir meslek kariyerini kurmalarına yardımcı olacaktır.
Öğrenciler, bilgisayar mühendislerinin iş devamlılığını ve büyümeyi ("BT'yi etkinleştirmek" anlamına gelir) nasıl desteklediğini ve bir işletmenin teknolojik yeniliklerden ("IT sürüşü") rekabet avantajını nasıl kazanabileceğini görecektir.
Ders şimdiye kadar alınan teorik derslerle birlikte akademik araştırmanın nasıl teknolojiler yarattığını, yeni ürünlerin veya uygulamaların nasıl doğduğunu ve olgunlaştığını, gerçek hayat problemlerini ve iş ihtiyaçlarını nasıl çözdüklerini göstermek için yardımcı olacaktır.

Aynı zamanda bu derste yenilikçi teknolojilerin sektörel uygulamalarını inceleyecekler, kendi iş fikirlerini hazırlamayı, sunmayı, girişimcilik ile ilgili temel kavramları da öğreneceklerdir. Kendi projelerini, iş fikirlerini, uygulamalarını teknoloji transferi yolu ile sanayide kullanılabilecek nihai bir ürüne dönüştürürken izleyecekleri adımları, bunlarla ilgili hangi teknolojik inovasyon yaklaşımlarının ve desteklerinin olduğu hakkında bilgilendirileceklerdir. Aynı zamanda iş fikri ile ilgili pazar araştırması yapma, finansal planlama, üretim süreçlerinin planlanması ve de etkili sunum ve PR teknikleri hakkında fikir sahibi olacaklardır. Girişimcilik ve teknolojik inovasyonda fikri ve mülki hakların nasıl korunacağı, hukuki temeller hakkında da öğrenme ve tartışma fırsatı elde edeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders 4. sınıf Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği öğrencileri için hazırlanmıştır. Bununla birlikte, Mühendislik Fakültesi'nin diğer bölümlerindeki öğrenciler de dersi alabilirler. Bu ders Yapı Kredi Bankası Bilgi İşlem Departmanı tarafından sunulacaktır. Tüm derslere Bilgisayar Mühendisliği bölümünden bir öğretim üyesi katılır. Beklenen faydalar aşağıdaki gibi çok boyutludur:
- Mezun olan mühendisler profesyonel iş için çok daha hazır olacaklardır
- Gerçek hayat problemlerine ve iş ihtiyaçlarına yönelik akademik araştırmaları (tez dahil) yönlendirmek
- Yeni teknolojilerin uygulaması olarak oluşan yeni sanayi projeleri yaratmak
- Girişimcilik ve inovasyon ile ilgili temel kavramları bilmek
- Teknoloji ve mühendislikte yeni iş fikri geliştirme ve iş kurma potansiyelini oluşturmak
- Inovatif iş fırsatlarını belirleyip bu fırsatları çeşitli sektörlerde uygulayabilecek özellikleri geliştirmek
- İş Fikri ile ilgili iş planı ve iş modeli oluşturma, Pazar araştırması yapma, finansal planlama konularında fikir sahibi olmak

Dolayısıyla bu ders, sanayi-akademik ortaklığımızdaki faaliyetlerimize bir diğer önemli katkı olacaktır.

Dersin İçeriği

Bilgi teknolojisinin finans alanında birçok kullanımı vardır. Ticari finansal araçlardan, bankacılık işlemlerinin kayıtlarına, müşteri bilgilerinin istatistiksel analizine kadar, bilgisayar teknolojisi her gün finansal şirketler tarafından kullanılmaktadır. Bu ders, finans ve bankacılık sektörleri ile ilgili BT alanlarına genel bir bakış sunmaktadır. Aynı zamanda, yenilikçi teknolojiler ve ürünler hakkında, teknoloji ve mühendislikte yeni iş fikri geliştirme ve iş kurma konularında temel bilgiler de aktarılacaktır. Bu sayede inovatif iş fırsatlarını belirleyip bu fırsatları çeşitli sektörlerde uygulayabilmek için gerekli konular da öğretilecek ve tecrübe paylaşımı yapılacaktır. Ders, Yapı Kredi Bankacılık Akademisi ve Yapı Kredi Bilgi Teknolojileri bölümü ile koordineli olarak verilecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Uygulama geliştirme projeleri yönetimi
2) Yapı Kredi BT Uygulama geliştirme yöntemi
3) Son kullanıcı için uygulama geliştirme standarları, SDLC
4) DWH: Büyük verileri stratejik değere çevirme
5) Bankalar için BT güvenliği
6) Teknoloji ve Inovasyon ile Ilgili Temel Kavramlar, İş Fikri ve İş Modeli Geliştirme
7) Ürün geliştirme, pazar araştırması, üretim araştırması yapma ve finansal planlama
8) Kredi kartı pazarlamasında iş zekası
9) Kurumsal performans yönetimi: kritik iş zekası uygulamarı
10) Etkili sunum ve tanıtım, iş geliştirme, tedarik zinciri
11) Teknoloji ve Inovasyon hakkında hukuki konular, Fikri ve Mülki Haklar
12) Servis Devamlılığı
13) Bankacılığın geleceği - Teknolojik Perspektif
14) Bir bankanın BT bölümünde kariyer planlaması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: No specific textbook is required.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 2 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 5 3 15
Proje 1 20 20
Ödevler 2 10 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 25 25
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler