COP4425 Wissen Akademi - Mobile Operating Systems & ApplicationsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4425 Wissen Akademi - Mobil İşletim Sistemleri ve Uygulamaları Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi TEVFİK AYTEKİN
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Mobil işletim sistemleri, uygulama gelistirme, artırılmıs gerceklik, lokasyon bazlı servisler, yakın alan iletişimi, html 5.0 kod uygulamalari ve sosyal network ile mobil uygulamalar konusunda kapsamlı tanımının yapılması.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Son teknoloji mobil isletim sistemi ve uygulamalari öğretilecektir. Bu kursta ögrenciler mobil uygulama geliştirmenin temelleri ve aynı zamanda artırılmıs gerceklik,lokasyon bazlı servisler ve yakın alan iletişimi öğrenecektir. Ek olarak ögrenciler farklı üreticilerin mobil işletim sistemleri konusunda(Apple iOS 4.0, BlackBerry OS, Android OS, Nokia Ovi,ve Samsung Bada) deneyim kazanacaktır.

Dersin İçeriği

Mobil Teknolojilere giriş
Global Mobil Trendler
Mobil İşletim Sistemine giriş
Apple iOS 4.0
BlackBerry OS
Android OS
Nokia Ovi
Samsung Bada
Lokasyon Bazlı Servisler
Html 5.0 Uygulamaları
Mobil Uygulamalarda Artırılmış Gerçeklik
Sosyal Ağ Tabanlı mobil uygulamalar
Yakın Alan İletişimi (NFC)
Projeler

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Mobil Teknolojiler tanıtılacaktır.
2) Global mobil trafiğinin artışına neden olan trendler incelenecektir.
3) Mobil işletim sistemleri tanıtılacaktır.
4) Apple iOS 4.0 incelenecektir.
5) BlackBerry OS incelenecektir.
6) Android OS incelenecektir.
7) Samsung Bada incelenecektir.
8) Nokia Ovi incelenecektir.
9) Lokasyon bazlı servisler incelenecektir.(Lokasyon destekli tasınabilir navigasyon araçları icin gelistirilmesi)
10) Html 5.0 uygulamalari incelenecektir.
11) Mobil uygulamalarda artırılmıs gerceklik incelenecektir.
12) Sosyal network bazlı uygulamalar incelenecektir.
13) Yakın alan iletişim ve uygulamalari incelenecektir.
14) Ogrencilerin donem odevlerinin sunumlari yapilacaktir.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: yok

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Arazi Çalışması 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Projeler 1 % 40
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 8 2 16
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 118

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.