COP4419 Wissen Akademi – Network Systems EngineeringBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4419 Wissen Akademi - Ağ Sistem Mühendisliği Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. TAŞKIN KOÇAK
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL OKAN ŞAKAR
Dr. Öğr. Üyesi YÜCEL BATU SALMAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerimize bilgisayar ağları ve mobil haberleşme laboratuarımızdaki Cisco kablolu altyapı ekipmanı kullandırmak ve bu konudaki becerilerini artırmaktır. Bu laboratuardaki ekipmanlar Netron Akademisi tarafından sağlanmaktadır. Öğrencilere ağ temelleri anahtarlama ve yönlendirme standartlarının yanı sıra el deneyimi kazanarak programlama, kurulumu ve Cisco ağ ekipmanların bakım ve kullanımı hakkında bir çok değerli bilgi edinmeleri sağlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Cisco ağ temelleri ekipmanlarını öğrenme
2.Öğrencilerin pratik deneyimlerini artırma
3.Ağ bağlantısı için temel gereksinimleri öğrenme
4.Programlama ve kurulum öğrenmelerini sağlama
5.Ekipmanların bakım ve kullanımı hakkında bilgi kazanımlarını sağlama

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğinde ;

1)Anahtarlama;
2)Yerel alan ağları;
3)Yönlendirme;
4)Cisco yönlendirici serisi;
5)Cisco anahtarları;
6)Kablosuz ağ güvenliği;
7)Güvenlik duvarları;

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cisco Catalyst ağ anahtarlarına, Ağ anahtarları temellerine ve MAC adreslerine giriş
2) Ağ anahtarlarının boot prosedürleri, IOS işletim sisteminin nasıl kullanılacağı
3) VLAN, VLAN Kanalları (802.1Q, ISL)
4) STP, VTP ve DTP protokolleri, IP adresleri, IP adres sınıfları
5) Subnetting/supernetting, VLSM / CIDR
6) DHCP, DNS
7) Cisco Yönlendirici Serileri, WAN kartları ve diğer modüller
8) IOS işletim sistemi, Yönlendiricinin şifresinin sıfırlanması
9) Static Yönlendirme, RIPv2 Dynamic Yönlendirme Protokolü, EIGRP Protokolü
10) OSPF Protokolü, Kablosuz Ağ Teknolojileri, Kablosuz Ağ Cihazları
11) SSID, BSSID konseptleri, Kablosuz LAN güvenliği , Ağ içerisinden saldırılar , Ağ dışarısından saldırılar
12) Ağ Güvenlik Kriterleri, Ağ Güvenlik Cihazları, VPN, NAT
13) ACL (Erişim Kontrol Listesi) ile güvenli erişim ve güvenlik duvarları, WAN Temelleri
14) WAN Modülleri, HDLC, PPP, Frame Relay

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: None.
Diğer Kaynaklar: None.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Laboratuar 14 % 20
Ödev 5 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 2 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Proje 1 20 20
Ödevler 5 4 20
Ara Sınavlar 2 2 4
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.