ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP3001 | İşletim Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bilgisayar sistemlerinin çekirdek derslerinden biridir. Process yönetimi, dosya yönetimi, hafıza yönetimi gibi çok temel, fakat detaylarıyla bilinmesi gereken konular öğrenciye öğretilecektir. İşletim sistemlerının temel tüm yapıları ele alınacaktır. Bunun yanısıra işletim sistemleri dizaynı giriş seviyesinde öğretilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bir kaynak yönetim aracı olarak İşletim Sistemi önemini kavrayabilmek 2. Yaygın olarak kullanılan işletim sistemlerinin yapısını ve aralarındaki temel farklılıkları analiz etmek. 3. Süreçler ve evreler mekaniği aşina olmak 4. Süreç senkronizasyonu kavramını anlamak 5. OS fiziksel ve sanal bellek yönetimi bilgilerini kavrayabilmek 6. Ölümcül kilitlenmeleri kavrayabilme ve kaçınma yöntemlerini öğrenmek 7. Dosya sistemleri kavrayabilmek 8. Girdi ve çıktıyı kullanmak 9. İşletim sistemlerinin performansının etkileyen problemlere uygulanacak çözümleri önermek. |
1.İşletim Sistemleri tarihi, İşletim Sistemlerine Giriş 2.Processes ve İplikler 3.Hafiza Yönetimi 4.Dosya Sistemleri 5.Girdi Çıktı 6.Ölümcül Kilit |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşletim Sistemleri Tarihi, İşletim Sistemlerine Giris | Yok |
2) | Proses ve İplikler | Yok |
3) | Proses ve İplikler (devam) | Yok |
4) | Hafiza Yönetimi | Yok |
5) | Ara Sınav 1 | Şimdiye kadar işlenmiş konuların tekrarı |
6) | Hafıza Yönetimi (devam) | Yok |
7) | Hafıza Yönetimi (devam) | Yok |
8) | Dosya Sistemleri (devam) | Yok |
9) | Dosya Sistemleri | Yok |
10) | Ara Sınav 2 | Tüm konuların tekrarı |
11) | Girdi Çıktı | Yok |
12) | Girdi Çıktı (devam) | Yok |
13) | Ölümcül Kilitlenmeler | Yok |
14) | Ölümcül Kilitlenmeler (devam) | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Operating System Concepts Abraham Silberschatz (Author), Peter B. Galvin (Author), Greg Gagne (Author) |
Diğer Kaynaklar: | Andrew S. Tanenbaum, Modern Operating Systems, (3rd Edition), 2007, Prentice Hall |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 8 | % 20 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar | 8 | 1 | 8 |
Ara Sınavlar | 1 | 25 | 25 |
Final | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |