CMP3001 Operating SystemsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CMP3001 İşletim Sistemleri Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TARKAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bilgisayar sistemlerinin çekirdek derslerinden biridir. Process yönetimi, dosya yönetimi, hafıza yönetimi gibi çok temel, fakat detaylarıyla bilinmesi gereken konular öğrenciye öğretilecektir. İşletim sistemlerının temel tüm yapıları ele alınacaktır. Bunun yanısıra işletim sistemleri dizaynı giriş seviyesinde öğretilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bir kaynak yönetim aracı olarak İşletim Sistemi önemini kavrayabilmek
2. Yaygın olarak kullanılan işletim sistemlerinin yapısını ve aralarındaki temel farklılıkları analiz etmek.
3. Süreçler ve evreler mekaniği aşina olmak
4. Süreç senkronizasyonu kavramını anlamak
5. OS fiziksel ve sanal bellek yönetimi bilgilerini kavrayabilmek
6. Ölümcül kilitlenmeleri kavrayabilme ve kaçınma yöntemlerini öğrenmek
7. Dosya sistemleri kavrayabilmek
8. Girdi ve çıktıyı kullanmak
9. İşletim sistemlerinin performansının etkileyen problemlere uygulanacak çözümleri önermek.

Dersin İçeriği

1.İşletim Sistemleri tarihi, İşletim Sistemlerine Giriş
2.Processes ve İplikler
3.Hafiza Yönetimi
4.Dosya Sistemleri
5.Girdi Çıktı
6.Ölümcül Kilit

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletim Sistemleri Tarihi, İşletim Sistemlerine Giris Yok
2) Proses ve İplikler Yok
3) Proses ve İplikler (devam) Yok
4) Hafiza Yönetimi Yok
5) Ara Sınav 1 Şimdiye kadar işlenmiş konuların tekrarı
6) Hafıza Yönetimi (devam) Yok
7) Hafıza Yönetimi (devam) Yok
8) Dosya Sistemleri (devam) Yok
9) Dosya Sistemleri Yok
10) Ara Sınav 2 Tüm konuların tekrarı
11) Girdi Çıktı Yok
12) Girdi Çıktı (devam) Yok
13) Ölümcül Kilitlenmeler Yok
14) Ölümcül Kilitlenmeler (devam) Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Operating System Concepts
Abraham Silberschatz (Author), Peter B. Galvin (Author), Greg Gagne (Author)
Diğer Kaynaklar: Andrew S. Tanenbaum, Modern Operating Systems, (3rd Edition), 2007, Prentice Hall

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 8 % 20
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Proje 1 10 10
Küçük Sınavlar 8 1 8
Ara Sınavlar 1 25 25
Final 1 35 35
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.