GENETİK VE BİYOİNFORMATİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CMP1004 | Dijital Mantığa Giriş | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SELİN NACAKLI |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖVGÜ ÖZTÜRK ERGÜN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste günümüz elektronik ve dijital teknolojilerinin temellerini oluşturan mantık devreleri, ikili sistemde matematiksel hesaplar ağırlıklı olarak işlenecektir. Dijital sistemler ve bilgi, kombinasyonel mantık devreleri, kombinasyonel mantık devreleri tasarlama, ikili sistemde aritmetik işlemler ve devreler, sıralı devreler bu derste işlenecek konular olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Sayı sistemlerini anlayacak ve ikili işlemleri gerçekleştirebilecek; 2. Boolean cebirinde hesaplamalar yapabilecek; 3. Dijital mantık kapılarını anlayın; 4. K-haritası tekniğini kullanarak Boolean fonksiyonlarını basitleştirin; 5. Kod çözücüler, kodlayıcılar, çoklayıcılar, toplayıcılar ve çıkarıcılar gibi birleşimsel devreleri analiz edip tasarlayabilecektir; 6. Depolama elemanlarını, mandalları ve parmak arası terlikleri anlayın; 7. Senkron sıralı devreleri analiz edip tasarlayabilecektir; 8. Kayıt ve sayaç işlemlerini gerçekleştirin; 9. Bellek uygulamasının, RAM'lerin ve ROM'ların temellerini anlayın. |
Sayısal Sistemler, İkili Sayılar, Mantık Fonksiyonları, Temel Mantık Kapıları, Kapı Düzeyi Minimizasyonu, Birleşimsel Devreler, Senkron Sıralı Devreler, Kayıt ve Sayaçlar, Bellek ve Programlanabilir Mantık Dersin Öğretim yöntemleri anlatım, bireysel çalışma, teknoloji destekli öğrenme, problem çözme şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayısal Sistemler ve İkili Sayılar | Ders Kitabı Bölüm 1 |
2) | Mantık Fonksiyonlarına Giriş ve Temel Mantık Kapıları | Ders Kitabı Bölüm 2 |
3) | Kapı Düzeyi Minimizasyonu | Ders Kitabı Bölüm 3 |
4) | Kapı Düzeyi Minimizasyonu | Ders Kitabı Bölüm 3 |
5) | Birleşimsel Devreler | Ders Kitabı Bölüm 4 |
6) | Birleşimsel Devreler | Ders Kitabı Bölüm 4 |
7) | Ara Sınav için Tekrar | Ders Kitabı Bölüm 1-2-3-4 |
8) | Birleşimsel Devreler | Ders Kitabı Bölüm 4 |
9) | Senkron Sıralı Devreler | Ders Kitabı Bölüm 5 |
10) | Senkron Sıralı Devreler | Ders Kitabı Bölüm 5 |
11) | Senkron Sıralı Devreler | Ders Kitabı Bölüm 5 |
12) | Kayıt ve Sayaçlar | Ders Kitabı Bölüm 6 |
13) | Kayıt ve Sayaçlar | Ders Kitabı Bölüm 6 |
14) | Bellek ve Programlanabilir Mantık | Ders Kitabı Bölüm 7 |
Ders Notları / Kitaplar: | Digital Design by M.Morris Mano and Michael D.Ciletti, Fifth Edition, PEARSON |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 3 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Küçük Sınavlar | 3 | 18 |
Ara Sınavlar | 1 | 18 |
Final | 1 | 36 |
Toplam İş Yükü | 156 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | |
2) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | |
3) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | |
4) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | |
5) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | |
6) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | |
7) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | |
8) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | |
9) | Genetik ve biyoinformatik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara genetik ve biyoinformatik bilimini kullanarak çözüm araştırır. |