COP4204 Boyner Retail ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4204 Boyner - Perakendecilik Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere perakendecilik trendlerini, endüstrideki teknolojiyi, alım-satım planlama ve yönetimini, fiyatlamayı, yer seçimini, promosyon stratejilerini, insan kaynakları yönetimini, mağaza dizaynı ve planını, müşteri ilişkileri yönetimini, müşteri memnuniyeti ve deneyimini, finansal yönetimi gerçek hayattan örneklerle öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Perakendecilik Trendleri ve Teknoloji,
Alım-satım Planlama ve Alım Yönetimi,
Mağaza Yönetimi, Mağaza Dizaynı & Düzeni
Üretim Yönetimi
Perakendecilikte Finansal Yönetim
Perakendecilikte Pazarlama
İnsan Kaynakları Yönetimi
Kurumsal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik
E-ticaret


Dersin İçeriği

Giriş
Perakendecilik Dünyası
Trendler
Alım Satım
Üretim Yönetimi - Mağazalar
Perakendecilik Matematiği
Perakendecilikte Pazarlama
Mağaza Ziyareti
Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi
Perakendecilikte Kurumsal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik
E-ticaret / Online Perakendecilik
Mağazasız Perakendecilik

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Okuma
2) Perakendecilik Dünyası Okuma
3) Perakendecilikte Moda ve Yeni Trendler Okuma
4) Alım-Satım Okuma
5) Üretim Yönetimi - Mağazalar Okuma
6) Perakendecilik Matematiği Okuma
7) Perakendecilikte Pazarlama Okuma
8) Mağaza Ziyareti Okuma
9) Mağaza Ziyareti Okuma
10) Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi Okuma
11) Perakendecilikte Kurumsal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik Okuma
12) E-ticaret / Online Perakendecilik Okuma
13) Mağazasız Perakendecilik Okuma
14) Genel Tekrar Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Referance Material Title: Readings from National Retail Federation / Stores Magazine, business news etc.
Diğer Kaynaklar: Reference Material Title: Presentation Slides of the trainers

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 41
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 84
Proje 2 10
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 139

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir 3
2) Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 3
3) Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. 4
4) İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. 3
5) Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. 3
6) Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. 4
7) Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. 4
8) Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 3
9) Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir 4