ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4204 | Boyner - Perakendecilik Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAKKI ÖZTÜRK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere perakendecilik trendlerini, endüstrideki teknolojiyi, alım-satım planlama ve yönetimini, fiyatlamayı, yer seçimini, promosyon stratejilerini, insan kaynakları yönetimini, mağaza dizaynı ve planını, müşteri ilişkileri yönetimini, müşteri memnuniyeti ve deneyimini, finansal yönetimi gerçek hayattan örneklerle öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Perakendecilik Trendleri ve Teknoloji, Alım-satım Planlama ve Alım Yönetimi, Mağaza Yönetimi, Mağaza Dizaynı & Düzeni Üretim Yönetimi Perakendecilikte Finansal Yönetim Perakendecilikte Pazarlama İnsan Kaynakları Yönetimi Kurumsal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik E-ticaret |
Giriş Perakendecilik Dünyası Trendler Alım Satım Üretim Yönetimi - Mağazalar Perakendecilik Matematiği Perakendecilikte Pazarlama Mağaza Ziyareti Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi Perakendecilikte Kurumsal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik E-ticaret / Online Perakendecilik Mağazasız Perakendecilik |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Okuma |
2) | Perakendecilik Dünyası | Okuma |
3) | Perakendecilikte Moda ve Yeni Trendler | Okuma |
4) | Alım-Satım | Okuma |
5) | Üretim Yönetimi - Mağazalar | Okuma |
6) | Perakendecilik Matematiği | Okuma |
7) | Perakendecilikte Pazarlama | Okuma |
8) | Mağaza Ziyareti | Okuma |
9) | Mağaza Ziyareti | Okuma |
10) | Perakendecilikte İnsan Kaynakları Yönetimi | Okuma |
11) | Perakendecilikte Kurumsal Sorumluluk ve Sürdürülebilirlik | Okuma |
12) | E-ticaret / Online Perakendecilik | Okuma |
13) | Mağazasız Perakendecilik | Okuma |
14) | Genel Tekrar | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Referance Material Title: Readings from National Retail Federation / Stores Magazine, business news etc. |
Diğer Kaynaklar: | Reference Material Title: Presentation Slides of the trainers |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 41 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 84 |
Proje | 2 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 139 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | 3 |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | 4 |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 3 |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | 3 |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | 4 |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | 4 |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir | 4 |