EEE5640 Kablosuz Ağ.için Oyun Teo.&BilişsellikBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ELEKTRİK - ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
EEE5640 Kablosuz Ağlar için Oyun Teorisi ve Bilişsellik Bahar 3 0 3 12
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SAEID KARAMZADEH
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok..........
Dersin Amacı: Bir kablosuz iletişim ve ağ bakış açısı ile oyun teorisinin temelleri ders hedefleri sunumu. Öğrenciler oyun teorisi üzerine sağlam bir arka plan geliştirecek, kablosuz ağ sorunları oyun teorisini uygulamak ve problemleri çözebilmeyi öğrenmek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Oyun Teorisi Temellerini öğren
II. Bilgi Stratejik Formu Oyunları, Dominator Strateji Denge, Nash Dengesi
III. Kapsamlı Formu Oyunu öğrenin
IV. Kooperatif Oyunları öğrenin
V. Potansiyel Oyunlar bilgi, Hayali Oyna
VI. Oyun Teorisi Çeşitli Kablosuz Ağ Sorunları çözümlemek için kullanılır Nasıl öğrenin
VII. Kablosuz Ağ Sorunları çözmek için Oyun Teorisi Uygula

Dersin İçeriği

Oyun teorisine giriş ve bilişsel radyo oyunları, stratejik form oyunları, Nash Dengesi, baskınlık ve En İyi Tepki, Sürekli ve Süreksiz Oyunlar, Kapsamlı Formu Oyunu, Tekrarlanan Oyunlar, Altoyun Mükemmel, Geriye İndüksiyon, Bayes Oyunlar, Ağlarına Oyun Teorisi, Potansiyel Oyunlar, Hayali Oynama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyun teorisine giriş ve bilişsel radyo oyunları
2) Stratejik form oyunları
3) Nash dengesi
4) Baskınlık ve en iyi tepki
5) Sürekli ve süreksiz oyunlar
6) Kapsamlı form oyunu
7) Tekrarlanan oyunlar
8) Vize sınavı
9) Mükemmel bilgi: Geriye İndüksiyon
10) Bayes oyunları
11) Oyun teorisinin haberleşme ağlarına uygulanması
12) Potansiyel oyunlar
13) Öğrenme: Hayali Oynama
14) Oyun teorisi uygulamaları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Game Theory, D. Fudenberg and J. Tirole, ISBN 0262061414, 1991, MIT Press.
Diğer Kaynaklar: none..........

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 10
Ödev 10 % 10
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 3 % 30
Final 2 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Arazi Çalışması 13 26
Sunum / Seminer 2 4
Proje 1 30
Ödevler 8 16
Ara Sınavlar 1 30
Rapor Teslimi 1 3
Final 1 40
Toplam İş Yükü 191

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik-elektronik mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. 4
2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 4
3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 4
4) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 3
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 2
7) İngilizce ve (eğer Türk vatandaşı ise) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. 2
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; elektrik-elektronik mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 1
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 3