YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3067 | İnsan Hakları Hukukunda Güncel Konular | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. CEREN ZEYNEP PİRİM |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin temel amacı,uluslararası insan hakları hukukunda güncel konular hakkında bölgesel ve uluslararası açıdan derinlemesine analiz bir sunmaktır. Bu çerçevede, Ders insan hakları alanında tartışılan önemli konuları, geçmiş ve şimdiki yasal gelişmeler ışığında değerlendirecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. İnsan Hakları kavramını tanımlar II.Önemli İnsan Hakları Hukuku belgelerini tanır III.Uluslararası alanda ele alınan çağdaş insan hakları sorunlarını sıralar IV.Belirli insan hakları sorunlarına uygulanacak yasal kuralları tanır V. Uluslararası insan hakları hukukunu uygulayan uluslararası mekanizmaları tanır VI. Uluslararası insan hakları hukuku uygulayan bölgesel mekanizmaları tanır VII. Iç hukuk konuları ile uluslararası insan hakları hukuku konularını ayırt eder VIII. Uluslararası insan hakları hukukuna ilişkin Devlet uygulamalarını analiz eder ve teamül nitelikli insan hakları hukukunu tespit eder IX. Ayrı ayrı veya birbirleriyle bağlantılı olarak harekete geçen hak ve özgürlükler arasındaki ilişkiyi değerlendirir. X. insan hakları hukukundaki gelişmeleri ve gelecekteki olası sorunları belirler |
1. Hafta: Giriş - Din Özgürlüğünün Tarihi 2.Hafta: Dini Azınlıkların Korunması 3.Hafta: Birleşmiş Milletler ve Din Özgürlüğü 4.Hafta: Medeni ve Siyasi Haklar Sözleşmesi ve Din Özgürlüğü 5.Hafta: Diğer Uluslararası Antlaşmalar ve Din Özgürlüğü 6.Hafta: Uluslararası İnsancıl Hukuk ve Din Özgürlüğü 7.Hafta: İslam Hukuku ve Din Özgürlüğü 8.Hafta: Ara Sınav 9.Hafta: AİHS ve Din Özgürlüğü: Din Özgürlüğünün İçsel Görünümü 10.Hafta: Din Özgürlüğü Dışsal Görünümü 11.Hafta: Din Özgürlüğünün Sınırlanması 12.Hafta: Diğer Haklar ve Özgürlükler ile Din Özgürlüğü 13.Hafta: Çağdaş Sorunlar 14. Hafta: Final Sınavı İçin Gözden Geçirme 15. Hafta: Final Sınavı |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders materyali her hafta temin edilecektir/Material will be provided on a weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: | None |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 65 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 35 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 65 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 88 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |