DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4106 | Röportaj Gazeteciliği | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencilerin bir mülakatın süreçlerini kavrayabilmesini ve -güncel, konu ya da karakter temelli, basılı ya da görsel-işitsel ortamlarda- başarılı bir mülakat gerçekleştirme becerilerine hakim olmalarını sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - Mülakat gazeteciliği hakkında detaylı bir bilgi birikimine sahip olarak, mülakat gazeteciliğinin tarihine, amaçlarına ve alandaki farklı yaklaşımlara dair genel bir yetkinlik kazanacak. - Farklı kaynaklarla, farklı ortam ve çevrelerde gerçekleştirilecek değişik mülakat teknikleriyle ilgili bilgi sahibi olacak. - Mülakat yapılan kişilere ulaşmak ve onları ikna edebilmek için doğru yöntemleri kullanma bilgi ve becerisi edinebilecek. - Mülakat yapılacak kişiler vve hakkında mülakat yapılacak konulara dair detaylı bir gazetecilik bilgi birikimine sahip olacak. - Mülakatlar esnasında izlenecek teknik detaylara dair bilgi sahibi olacak. - Gerekli verileri topladıktan sonra mülakatları yazılı hale getirebilme ve gerekli editöryel müdahaleleri yapma konusunda gerekli donanıma sahip olabilecek. |
Bu ders, gazetecilik bakış açısıyla mülakat kavramına bir giriş sunmayı amaçlar. Mülakatların hazırlık ve yapım süreçlerini, basılı ya da görsel-işitsel formatlarda hazırlanışlarını ve yöntemsel, stratejik, bağlamsal ve tartışmacı doğalarını ele alır. Ders süresince, öğrencilere pratik mülakat deneyimleri kazandırmak da amaçlar arasındadır. Ayrıca, öğrencilerin mülakat yapım süreçlerinde ortaya çıkabilecek hataları, farklı mülakat stratejilerini ve müllakatlarda kullanılan soru sorma biçimlerinin ettkinliği ve isabetliliğine dair analiz kabiliyetlerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş: Mülakat nedir ve neden yapılır? | |
2) | Mülakatların çerçevesini oluşturmak: Konuya ve mülakat yapılacak kişiye karar vermek | |
3) | Kaynakları Araştırmak: Mülakat yaılacak kişileri ikna etmek için neler yapılabilir | |
4) | Açık fikirli olmanın önemi. Önyargılı röportajlara örnekler. | |
5) | Araştırma ve hazırlığın önemi I: Önceki mülakatları taramak ve konuyla mülakat yapılan kişilerle ilgili ön araştırma yapmak | |
6) | Araştırma ve hazırlığın önemi II: Kütüphane, Internete ve “google”lamak | |
7) | Araştırma ve hazırlığın önemi III: İyi ve kötü örneklerin değerlendirilmesi | |
8) | Soru hazırlamak: Mülakat yapanların yaklaşımı ve mülakat yapılanların özel durumları | |
9) | Mülakat nerede gerçekleştirilmeli? Karşılaşılacak olası teknik problemler | |
10) | Not tutmanın ve kayıt almanın önemi | |
11) | Dinleme ve tepki verme "sanatı" | |
12) | Sınıf içi egzersizler: röportaj simülasyonu | |
13) | Final projesine hazırlık: öğrenci fikirlerinin tartışılması | |
14) | Dönemin değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları dersin hocası tarafından sağlanacaktır. Notes will be provided during the semester by the instructor. |
Diğer Kaynaklar: | Okumalar haftalık olarak temin edilecektir. Reading material will be given on weekly basis |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |