NMD4106 Interview JournalismBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4106 Röportaj Gazeteciliği Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilerin bir mülakatın süreçlerini kavrayabilmesini ve -güncel, konu ya da karakter temelli, basılı ya da görsel-işitsel ortamlarda- başarılı bir mülakat gerçekleştirme becerilerine hakim olmalarını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
- Mülakat gazeteciliği hakkında detaylı bir bilgi birikimine sahip olarak, mülakat gazeteciliğinin tarihine, amaçlarına ve alandaki farklı yaklaşımlara dair genel bir yetkinlik kazanacak.
- Farklı kaynaklarla, farklı ortam ve çevrelerde gerçekleştirilecek değişik mülakat teknikleriyle ilgili bilgi sahibi olacak.
- Mülakat yapılan kişilere ulaşmak ve onları ikna edebilmek için doğru yöntemleri kullanma bilgi ve becerisi edinebilecek.
- Mülakat yapılacak kişiler vve hakkında mülakat yapılacak konulara dair detaylı bir gazetecilik bilgi birikimine sahip olacak.
- Mülakatlar esnasında izlenecek teknik detaylara dair bilgi sahibi olacak.
- Gerekli verileri topladıktan sonra mülakatları yazılı hale getirebilme ve gerekli editöryel müdahaleleri yapma konusunda gerekli donanıma sahip olabilecek.

Dersin İçeriği

Bu ders, gazetecilik bakış açısıyla mülakat kavramına bir giriş sunmayı amaçlar. Mülakatların hazırlık ve yapım süreçlerini, basılı ya da görsel-işitsel formatlarda hazırlanışlarını ve yöntemsel, stratejik, bağlamsal ve tartışmacı doğalarını ele alır. Ders süresince, öğrencilere pratik mülakat deneyimleri kazandırmak da amaçlar arasındadır. Ayrıca, öğrencilerin mülakat yapım süreçlerinde ortaya çıkabilecek hataları, farklı mülakat stratejilerini ve müllakatlarda kullanılan soru sorma biçimlerinin ettkinliği ve isabetliliğine dair analiz kabiliyetlerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Mülakat nedir ve neden yapılır?
2) Mülakatların çerçevesini oluşturmak: Konuya ve mülakat yapılacak kişiye karar vermek
3) Kaynakları Araştırmak: Mülakat yaılacak kişileri ikna etmek için neler yapılabilir
4) Açık fikirli olmanın önemi. Önyargılı röportajlara örnekler.
5) Araştırma ve hazırlığın önemi I: Önceki mülakatları taramak ve konuyla mülakat yapılan kişilerle ilgili ön araştırma yapmak
6) Araştırma ve hazırlığın önemi II: Kütüphane, Internete ve “google”lamak
7) Araştırma ve hazırlığın önemi III: İyi ve kötü örneklerin değerlendirilmesi
8) Soru hazırlamak: Mülakat yapanların yaklaşımı ve mülakat yapılanların özel durumları
9) Mülakat nerede gerçekleştirilmeli? Karşılaşılacak olası teknik problemler
10) Not tutmanın ve kayıt almanın önemi
11) Dinleme ve tepki verme "sanatı"
12) Sınıf içi egzersizler: röportaj simülasyonu
13) Final projesine hazırlık: öğrenci fikirlerinin tartışılması
14) Dönemin değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları dersin hocası tarafından sağlanacaktır.

Notes will be provided during the semester by the instructor.
Diğer Kaynaklar: Okumalar haftalık olarak temin edilecektir.

Reading material will be given on weekly basis

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.