| DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
| NMD4101 | Eleştirel Medya Analizi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
| Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
| Öğretim Dili: | İngilizce |
| Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
| Dersin Seviyesi: | LİSANS |
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MELİS ÖZBEK |
| Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
| Dersin Amacı: | Bu ders öğrenciye medya kuruluşlarını, medya metinlerini ve bunların toplumsal bağlamlardaki yerlerini analitik ve eleştirel bir bakışla incelemelerini sağlayacak gerekli teorik perspektifi vermeyi amaçlar. Teaching methods of the course: lecture, readings, exams, discussions, case studies, assignments |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Eleştirel analiz becerileri geliştirerek, medya metnini sosyal bağlama göre anlayacak, eleştirecek ve değerlendirebilecek, - Medya okur-yazarlığı becerisi kazanacak, - Toplumsal gerçekliğin inşasında medyanın rolü üzerine eleştirel bir anlayış geliştirecek, - İnsanların sıradan yaşamlarındaki anlam-yapma süreçlerinde medyanın önemini anlayacak, - Medya farkındalığı geliştirebilecek, - Eleştirel medya analizinde araştırma yöntemlerini anlayacak, tartışacak ve değerlendirecek, - İnsanların çeşitli medya yoluyla dünyayı nasıl kavramsallaştırdıklarını anlayabilecek ve tartışacak, - Medya metnini güç, ideoloji ve bilgi üçgeninde tartışabilecek, - Analizlerinde egemen güçe karşı gelebilecek bir direnişin veya mücadelenin her zaman var olabileceğini anlayacak ve mücadelenin etkilerini tartışabileceklerdir. |
| Bu dersin teorik çerçevesi eleştirel teori ve toplumsal inşacılık temelinde şekillenecektir. Medyanın rolü güç kavramı ile irdelendikten sonra, medyanın gerçekliği ne derece toplumsal olarak inşa ettiği ve kurguladığı araştırılacaktır. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Derse giriş | |
| 2) | Medya analizinde eleştirel olan nedir? | |
| 3) | Marksizm I | |
| 4) | Marksizm II | |
| 5) | Diğer eleştirel teoriler | |
| 6) | Yapısalcılık | |
| 7) | Göstergebilim | |
| 8) | Vize | |
| 9) | Feminizm araştırmaları | |
| 10) | Narrative, Genre, Autuer, Star Analysis | |
| 11) | Psikoanaliz | |
| 12) | Postmodernizm ve Postkolonyalizm | |
| 13) | İletişim alanındaki tartışmalar ve çelişkiler | |
| 14) | Final öncesi dönem değerlendirmesi |
| Ders Notları / Kitaplar: | Stocchetti, Matteo and Kukkonen, Karin (2011) Critical Media Analysis: An Introduction for Media Professionals. Frankfurt: Peter Lang Beck, Andrew, Bennett, Peter and Wall, Peter (2004) Communication Studies: The Essential Resource. London: Routledge Stokes, Jane (2003) How to do Media and Cultural Studies. London: Sage. |
| Diğer Kaynaklar: |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
| Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
| 2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
| 3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
| 4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
| 5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
| 6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
| 7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
| 8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
| 9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
| 10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
| 11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
| 12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |