Bu dersi alan öğrenciler, "Yeni Sayfa Online I" adlı derste de yapıldığı gibi, bir iş bölümü çerçevesinde; Yeni Sayfa Online için, yeni medya ortamına özgü alanların bir ya da birkaçında içerik üreteceklerdir. Dönem boyunca sürecek gündem toplantıları, faaliyet planlama çalışmaları, içerik üretimi ve bu içeriklerin geri bildirimler doğrultusunda düzenlenmesi gibi medya sektörüne dair tanıdık süreçlerin simüle edilmesi ile profesyonel deneyim kazanacak öğrenciler, aynı zamanda dönem içerisinde gerçekleştirilecek içerik üretim atölyeleri ile teknik becerilerine yenilerini ekleyebilecektir. Dönem boyunca video haber üretimi, veri gazeteciliği, mobil gazetecilik, podcast gibi türlerde içerik üretimi yapılacaktır. Bununla birlikte, üretilen içerikler Yeni Sayfa Online'da ve bağlı sosyal medya hesaplarında yayınlanacaktır. Öğrenciler dönem boyunca yayınlanan içeriklerle ilgili olarak SEO&SEM çalışmaları ve sosyal medya yönetimi operasyonları yürütecektir.
Dersin Öğretme Yöntemi; Tartışma, Vaka Çalışması, Gösterip Yaptırma, Ödev, Proje Hazırlama, Bireysel ve Grup Çalışması içerir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtımı & derse giriş |
|
2) |
Haber nerede bulunur? |
|
3) |
Formatları anlamak: Podcast, video, baskı, çevrimiçi |
|
4) |
Yazılı haber tartışmaları |
|
5) |
Video haber tartışmaları |
|
6) |
Vize için konu önerileri ve format tartışmaları |
|
7) |
Röportaj nasıl gerçekleştirilir? |
|
8) |
Röportaj teknikleri |
|
9) |
Medyada söylem: Gazetecilik etiği |
|
10) |
Ödev tartışmaları |
|
11) |
Ödev geribildirimleri |
|
12) |
Yeni medya, yeni içerikler |
|
13) |
Final için konu önerileri ve format tartışmaları |
|
14) |
Final öncesi dönem değerlendirmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
1 |
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
5 |
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
5 |
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
5 |
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
1 |
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
4 |
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
1 |
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
2 |
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
5 |
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
5 |