İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD3103 | Yeni Medya Uygulamaları | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, öğrencilere hem klasik hem çağdaş perspektiflerden geleneksel ve yeni medyada hakikatin inşası hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Ayrıca, bu dersi alan öğrencilerin bilgi bozukluğu ile mücadele etmeye yarayan çeşitli teorik ve uygulamalı araçlar hakkında donanım sahibi olması amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Geleneksel medyada hakikatin inşası üzerine eleştirel bir perspektife sahip olacaklar, - Sosyal medya araçlarının sunduğu fırsatlar ve karşılaştığı sınırlamalar hakkında bilgi sahibi olacaklar, - "Bilgi bozukluğu" ve "sahte haber" gibi güncel tartışmaları ve kavramları öğrenecekler, - (Yeni) medya içeriklerini eleştirel bir gözle analiz edebilecekler. |
Yeni medya teknolojileri insanların haber ve eğlence tüketimi alışkanlıklarını sürekli değiştirecek bir hızla gelişiyor. Medya üretimi ve tüketimi yeni bir uygulama biçimine doğru dönüşürken, yeni bir aktör, pasif bir okur/izler olarak sadece medya ürünlerini tüketen bir birey değil ama aynı zamanda üretim süreçlerinde aktif bir katılımcı olan "üretketici" bireyler de ortaya çıktı. İçinde bulunduğumuz bu dönemde doğruluk, mahremiyet, sorumluluk gibi bilgi yayılımı ile ilgili temel kavramlara bağlı kalma vaadi veren geleneksel medya kurumları çok sayıdaki üretketici tarafından her geçen gün sorgulanıyor. Ancak, "bilgi bozukluğu" sadece ağ toplumunun ve üretketicilerin sonucu değil, ayrıca hükümetlerden karşıt hareketlere kadar birçok grubun da katkısı olan bir mesele. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse başlangıç | |
2) | Haberler, hakikat ve hakikat ötesi | |
3) | Haber üretimi: Eleştirel analiz | |
4) | Haber üretimi: Eleştirel analiz | |
5) | Haberlerin eleştirel analizi | |
6) | Sosyal medyanın eleştirel analizi | |
7) | Sosyal medya ve siyaset | |
8) | Sosyal medya ve siyaset | |
9) | Sosyal medya ve siyaset | |
10) | Hakikat ötesi çağ | |
11) | Sosyal medya çağı | |
12) | Ağ toplumu, üretketici ve yeni medya | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları ve dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Herman, Edward S. and Noam Chomsky, 2002. Manufacturing consent : the political economy of the mass media, New York : Pantheon Books Keyes, R., 2019. Hakikat sonrası çağ : günümüz dünyasında yalancılık ve aldatma, İzmir: Delidolu |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 20 |
Projeler | 2 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 2 | 3 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 160 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |