NMD2908 Digital Culture and Media Bahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD2908 Dijital Kültür ve Medya Güz
Bahar
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu ders, gençlik kültürlerinin sosyolojik anlayışlarını araştıracak, modern gençlik kültürünün gelişimini kolaylaştıran sosyo-tarihsel faktörleri izleyecektir. Ayrıca sosyolojinin genç bireyler, popüler kültür, "geleneksel" ve "yeni” medya kavramları arasındaki ilişkiyi kuramsallaştırma yöntemlerini eleştirel bir şekilde değerlendirecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- modern gençlik kültürünün gelişimini kolaylaştıran sosyal ve tarihsel faktörleri kavrayabilecek,
- yerel ve küresel bağlamda gençlik ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi belirleyen başlıca faktörleri eleştirel olarak değerlendirebilecek,
- popüler kültürle temsil edildiği, şekillendiği ve dile getirildiği şekliyle gençlik, cinsiyet ve etnik köken kavramları üzerine düşünce geliştirebilecek,
- Gençlik kültürleri ile “geleneksel” ve “yeni” medya arasındaki ilişkiyi eleştirel olarak değerlendirebilecek,
- “altkültürel” ve “post-altkültürel” terimlerinin çağdaş gençlik kültürleri anlayışındaki teorik ilişkisini inceleyebilecek,
- derste ele alınan temaları ve konuları daha geniş sosyolojik tartışmalara bağlayabilecek.

Dersin İçeriği

Ders kapsamındaki konular arasında genç bireyler ve kitle iletişim araçları, TV ve sinema, genç tarzının ve toplumsal cinsiyetin kültürel temsili, altkültürel gruplar ve etnik kimlikler, gençlik kültürleri ve müzik akımları, genç bireyler ve yeni teknolojiler ile küresel ve yerel gençlik kültürleri bulunmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin içeriğine, amaçlarına, öğrenme/öğretme yöntemlerine genel bakış ve akademik metin okuma konusunda ipuçları
2) Temel Kavramlar: Gençlik, Kültür, Gençlik Kültürü Çalışmaları
3) Gençlik Modasının, Altkültürlerin ve Gençliğin Sosyolojik Açıdan Ele Alınması
4) Gençlik Kültürünü Sorgulamak - Nesiller & Geçişler?
5) Ulusötesi Gençlik Kültürleri
6) Kültürün Medyatizasyonu
7) Vize Sınavı
8) Gençlik Kültürü ve Kitle Medyası
9) Altkültürlere Yakından Bakış: Cinsiyete Dayalı Altkültürler, Kriminalize Edilmiş Altkültürler
11) Altkültürlere Yakından Bakış: Sanal & Küresel Altkültürler, Performans & Moda Olarak Altkültür
12) Gençlik ve Suç
13) Gençlik ve Farklılık
14) Gençlik ve Medya (Genel Olarak)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Williams, Patrick J. (2007) ‘Youth Subcultural Studies: Sociological Traditions and Core Concepts’, Sociology Compass, 1/2: 572-593.
2) Nazan Maksudyan. 2011. “Orphans, Cities, and the State: Vocational Orphanages (Islahhanes) and Reform in the Late Ottoman Urban Space.” International Journal of Middle East Studies 43: 493-511.
3) Christine Elizabeth Griffin. 2010. “The trouble with class: Researching youth, class and culture beyond the ‘Birmingham School’.” Journal of Youth Studies 14 (3): 245-259.
4) Erll, A. (2014). Generation in literary history: Three constellations of generationality, genealogy, and memory. New Literary History, 45(3), 385-409.
5) Siibak, A., Vittadini, N., & Nimrod, G. (2014). Generations as media audiences: An introduction. Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 11(2), 100-107.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 159

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi.
2) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3) İnşaat mühendisliğinde karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4) İnşaat mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5) Karmaşık inşaat mühendisliği problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6) İnşaat mühendisliği disiplininde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; inşaat mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11) İnşaat mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın inşaat mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; inşaat mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.