Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriğine, amaçlarına, öğrenme/öğretme yöntemlerine genel bakış ve akademik metin okuma konusunda ipuçları |
|
2) |
Temel Kavramlar: Gençlik, Kültür, Gençlik Kültürü Çalışmaları |
|
3) |
Gençlik Modasının, Altkültürlerin ve Gençliğin Sosyolojik Açıdan Ele Alınması |
|
4) |
Gençlik Kültürünü Sorgulamak - Nesiller & Geçişler? |
|
5) |
Ulusötesi Gençlik Kültürleri |
|
6) |
Kültürün Medyatizasyonu |
|
7) |
Vize Sınavı |
|
8) |
Gençlik Kültürü ve Kitle Medyası |
|
9) |
Altkültürlere Yakından Bakış: Cinsiyete Dayalı Altkültürler, Kriminalize Edilmiş Altkültürler |
|
11) |
Altkültürlere Yakından Bakış: Sanal & Küresel Altkültürler, Performans & Moda Olarak Altkültür |
|
12) |
Gençlik ve Suç |
|
13) |
Gençlik ve Farklılık |
|
14) |
Gençlik ve Medya (Genel Olarak) |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1) Williams, Patrick J. (2007) ‘Youth Subcultural Studies: Sociological Traditions and Core Concepts’, Sociology Compass, 1/2: 572-593.
2) Nazan Maksudyan. 2011. “Orphans, Cities, and the State: Vocational Orphanages (Islahhanes) and Reform in the Late Ottoman Urban Space.” International Journal of Middle East Studies 43: 493-511.
3) Christine Elizabeth Griffin. 2010. “The trouble with class: Researching youth, class and culture beyond the ‘Birmingham School’.” Journal of Youth Studies 14 (3): 245-259.
4) Erll, A. (2014). Generation in literary history: Three constellations of generationality, genealogy, and memory. New Literary History, 45(3), 385-409.
5) Siibak, A., Vittadini, N., & Nimrod, G. (2014). Generations as media audiences: An introduction. Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 11(2), 100-107. |
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. |
|
3) |
Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. |
|
5) |
Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. |
|
6) |
Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. |
|
7) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. |
|
9) |
Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. |
|
10) |
Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. |
|
11) |
Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. |
|
12) |
Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
|