Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriğine, amaçlarına, öğrenme/öğretme yöntemlerine genel bakış ve akademik metin okuma konusunda ipuçları |
|
2) |
Temel Kavramlar: Gençlik, Kültür, Gençlik Kültürü Çalışmaları |
|
3) |
Gençlik Modasının, Altkültürlerin ve Gençliğin Sosyolojik Açıdan Ele Alınması |
|
4) |
Gençlik Kültürünü Sorgulamak - Nesiller & Geçişler? |
|
5) |
Ulusötesi Gençlik Kültürleri |
|
6) |
Kültürün Medyatizasyonu |
|
7) |
Vize Sınavı |
|
8) |
Gençlik Kültürü ve Kitle Medyası |
|
9) |
Altkültürlere Yakından Bakış: Cinsiyete Dayalı Altkültürler, Kriminalize Edilmiş Altkültürler |
|
11) |
Altkültürlere Yakından Bakış: Sanal & Küresel Altkültürler, Performans & Moda Olarak Altkültür |
|
12) |
Gençlik ve Suç |
|
13) |
Gençlik ve Farklılık |
|
14) |
Gençlik ve Medya (Genel Olarak) |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1) Williams, Patrick J. (2007) ‘Youth Subcultural Studies: Sociological Traditions and Core Concepts’, Sociology Compass, 1/2: 572-593.
2) Nazan Maksudyan. 2011. “Orphans, Cities, and the State: Vocational Orphanages (Islahhanes) and Reform in the Late Ottoman Urban Space.” International Journal of Middle East Studies 43: 493-511.
3) Christine Elizabeth Griffin. 2010. “The trouble with class: Researching youth, class and culture beyond the ‘Birmingham School’.” Journal of Youth Studies 14 (3): 245-259.
4) Erll, A. (2014). Generation in literary history: Three constellations of generationality, genealogy, and memory. New Literary History, 45(3), 385-409.
5) Siibak, A., Vittadini, N., & Nimrod, G. (2014). Generations as media audiences: An introduction. Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 11(2), 100-107. |
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|