Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin içeriğine, amaçlarına, öğrenme/öğretme yöntemlerine genel bakış ve akademik metin okuma konusunda ipuçları |
|
2) |
Temel Kavramlar: Gençlik, Kültür, Gençlik Kültürü Çalışmaları |
|
3) |
Gençlik Modasının, Altkültürlerin ve Gençliğin Sosyolojik Açıdan Ele Alınması |
|
4) |
Gençlik Kültürünü Sorgulamak - Nesiller & Geçişler? |
|
5) |
Ulusötesi Gençlik Kültürleri |
|
6) |
Kültürün Medyatizasyonu |
|
7) |
Vize Sınavı |
|
8) |
Gençlik Kültürü ve Kitle Medyası |
|
9) |
Altkültürlere Yakından Bakış: Cinsiyete Dayalı Altkültürler, Kriminalize Edilmiş Altkültürler |
|
11) |
Altkültürlere Yakından Bakış: Sanal & Küresel Altkültürler, Performans & Moda Olarak Altkültür |
|
12) |
Gençlik ve Suç |
|
13) |
Gençlik ve Farklılık |
|
14) |
Gençlik ve Medya (Genel Olarak) |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1) Williams, Patrick J. (2007) ‘Youth Subcultural Studies: Sociological Traditions and Core Concepts’, Sociology Compass, 1/2: 572-593.
2) Nazan Maksudyan. 2011. “Orphans, Cities, and the State: Vocational Orphanages (Islahhanes) and Reform in the Late Ottoman Urban Space.” International Journal of Middle East Studies 43: 493-511.
3) Christine Elizabeth Griffin. 2010. “The trouble with class: Researching youth, class and culture beyond the ‘Birmingham School’.” Journal of Youth Studies 14 (3): 245-259.
4) Erll, A. (2014). Generation in literary history: Three constellations of generationality, genealogy, and memory. New Literary History, 45(3), 385-409.
5) Siibak, A., Vittadini, N., & Nimrod, G. (2014). Generations as media audiences: An introduction. Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 11(2), 100-107. |
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|