ULUSLARARASI FİNANS | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2908 | Dijital Kültür ve Medya | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu ders, gençlik kültürlerinin sosyolojik anlayışlarını araştıracak, modern gençlik kültürünün gelişimini kolaylaştıran sosyo-tarihsel faktörleri izleyecektir. Ayrıca sosyolojinin genç bireyler, popüler kültür, "geleneksel" ve "yeni” medya kavramları arasındaki ilişkiyi kuramsallaştırma yöntemlerini eleştirel bir şekilde değerlendirecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - modern gençlik kültürünün gelişimini kolaylaştıran sosyal ve tarihsel faktörleri kavrayabilecek, - yerel ve küresel bağlamda gençlik ve popüler kültür arasındaki ilişkiyi belirleyen başlıca faktörleri eleştirel olarak değerlendirebilecek, - popüler kültürle temsil edildiği, şekillendiği ve dile getirildiği şekliyle gençlik, cinsiyet ve etnik köken kavramları üzerine düşünce geliştirebilecek, - Gençlik kültürleri ile “geleneksel” ve “yeni” medya arasındaki ilişkiyi eleştirel olarak değerlendirebilecek, - “altkültürel” ve “post-altkültürel” terimlerinin çağdaş gençlik kültürleri anlayışındaki teorik ilişkisini inceleyebilecek, - derste ele alınan temaları ve konuları daha geniş sosyolojik tartışmalara bağlayabilecek. |
Ders kapsamındaki konular arasında genç bireyler ve kitle iletişim araçları, TV ve sinema, genç tarzının ve toplumsal cinsiyetin kültürel temsili, altkültürel gruplar ve etnik kimlikler, gençlik kültürleri ve müzik akımları, genç bireyler ve yeni teknolojiler ile küresel ve yerel gençlik kültürleri bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin içeriğine, amaçlarına, öğrenme/öğretme yöntemlerine genel bakış ve akademik metin okuma konusunda ipuçları | |
2) | Temel Kavramlar: Gençlik, Kültür, Gençlik Kültürü Çalışmaları | |
3) | Gençlik Modasının, Altkültürlerin ve Gençliğin Sosyolojik Açıdan Ele Alınması | |
4) | Gençlik Kültürünü Sorgulamak - Nesiller & Geçişler? | |
5) | Ulusötesi Gençlik Kültürleri | |
6) | Kültürün Medyatizasyonu | |
7) | Vize Sınavı | |
8) | Gençlik Kültürü ve Kitle Medyası | |
9) | Altkültürlere Yakından Bakış: Cinsiyete Dayalı Altkültürler, Kriminalize Edilmiş Altkültürler | |
11) | Altkültürlere Yakından Bakış: Sanal & Küresel Altkültürler, Performans & Moda Olarak Altkültür | |
12) | Gençlik ve Suç | |
13) | Gençlik ve Farklılık | |
14) | Gençlik ve Medya (Genel Olarak) |
Ders Notları / Kitaplar: | 1) Williams, Patrick J. (2007) ‘Youth Subcultural Studies: Sociological Traditions and Core Concepts’, Sociology Compass, 1/2: 572-593. 2) Nazan Maksudyan. 2011. “Orphans, Cities, and the State: Vocational Orphanages (Islahhanes) and Reform in the Late Ottoman Urban Space.” International Journal of Middle East Studies 43: 493-511. 3) Christine Elizabeth Griffin. 2010. “The trouble with class: Researching youth, class and culture beyond the ‘Birmingham School’.” Journal of Youth Studies 14 (3): 245-259. 4) Erll, A. (2014). Generation in literary history: Three constellations of generationality, genealogy, and memory. New Literary History, 45(3), 385-409. 5) Siibak, A., Vittadini, N., & Nimrod, G. (2014). Generations as media audiences: An introduction. Participations: Journal of Audience & Reception Studies, 11(2), 100-107. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 159 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek | 2 |
2) | Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak | 1 |
3) | Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak | 2 |
4) | Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak | 2 |
5) | Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek | 1 |
6) | Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek | 2 |
7) | Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek | 3 |
8) | Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek | 2 |
9) | Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek | 2 |
10) | En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek | 1 |
11) | İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak | 2 |
12) | İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak | 2 |