Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin genel tanıtımı |
|
2) |
Yeni medya, gazetecilik ve medya etiği / Anahtar kavramlar |
|
3) |
Medya, hukuk ve gazeteciler için mesleki ahlak kuralları / Sorumlu Gazetecilik |
|
4) |
Muhabirler ve haber kaynakları |
|
5) |
Gerçek ve nesnellik / Tartışma |
|
6) |
Doğru ve bağımsız habercilik |
|
7) |
Doğru bilgi ve sağlık haberleri |
|
8) |
Çıkar çatışmaları ve kamu yararı |
|
9) |
Mahremiyet ve kamu yararı |
|
10) |
Savaş ve çatışma haberciliği üzerine etik meseleler: Ölüm, hastalık ve tahribat |
|
11) |
Dijital çağda fotoğraf & video gazeteciliği / Veri etiği: Veri gizliliği ve etik tartışmalar |
|
12) |
Deepfake ve değiştirilmiş videolar / Gazeteciler için yeni medya okuryazarlığı: Algoritmalar, bot hesaplar, troller, yapay zeka ve daha fazlası |
|
13) |
Öğrenci Sunumları |
|
14) |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
5 |
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
|
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
4 |
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
1 |
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
3 |
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
4 |
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
2 |
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
5 |
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
2 |
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
2 |