SAHNE SANATLARI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD4901 | Medya, Çeşitlilik ve Ayrımcılık | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Ayrımcılık, tüm toplumların temel sorunlarından biri olduğu gibi, medyanında günümüzdeki en büyük sorunlarından biri. Diğer yandan çoğulculuk, medya açısından en popüler kavramlardan biri halini almış durumda. Medyanın kalıp yargıları ve kültürel imajları yaratma ve dağıtma konusundaki rolüne odaklanan bu ders öğrenicleri medya, ayrımcılık ve çoğulculuk konularındaki temel teorilerle tanıştırmayı, böylelikle onların medya üretiminde eleştirel bir perspektif geliştirebilmelerine yardımcı olmayı ve medya içeriğini derinlemesine tartışabilmek için öğrencilere olanak tanımayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler; - Çoğulculuk ve ayrımcılık konularındaki teoriler hakkında bilgi sahibi olacak, - Medya içeriğini daha eleştirel ve etik bir yolla analiz etme yeteneği edinecek, - Medyada çoğulculuğun önemi ve ayrımcı kalıp yargıların yarattığı tehlike hakkında bilgi sahibi olacak, - Günümüzün medya ortamıyla ilgili eleştirel bir anlayış geliştirecek, - Medya okuryazarlığı kavramı hakkında bilgi sahibi olacak, - Ders için hazırlayacakları geniş ölçekli ödev sayesinde gerçek hayattaki ayrımcılık ve çoğulculuk örnekleriyle ilgili bilgi sahibi olacaktır. |
Bu ders önclikle öğrencilere toplumsal bağlamda çoğulculuk, kimlik, farklılıklar ve saygı kavramları ile ilgili ana teorileri aktaracaktır. Öğrenciler, dünyada medya ve çoğulculuk arasındaki ilişkiye dair güncel tartışmalarla tanışacak ve aynı tartışmalarla ilgili kendi düşüncelerini derslikte ortaya koymaları konusunda cesaretlendirileceklerdir. Ardından ders ayrımcılık konusuna yönelecektir. Öğrenciler bu kavramla ilgili olarak bilgilendirilecek ve medyadan alınan çok sayıda örnek üzerinden bu konuyu tartışmaları için motive edilecektir. Hemen her hafta, o haftanın konusuyla ilgili bir film ya da belgesel izlenecek ve hem konunun farklı bakış açılarından nasıl değerlendirildiği görülmeye çalışılacak hem de izlenen filminayrımcılık ve çoğulculuk kavramlarının perspektifinden analiz edilmesi sağlanacaktır. Öğrenciler ayrıca, ortamını kendilerinin belirleyeceği ve gerçek hayatta karşılarına çıkan ayrımcılık ya da çoğulculuk örnekleriyle ilgili olacak bir dönem projesi hazırlayacaktır. Bu proje bir televizyon, radyo, internet ya da gazete/dergi içeriği şeklinde hazırlanabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş | |
2) | Anahtar kavramlar: stereotipler, ayrımcılık, medyada çoğulculuk and çeşitlilik | |
3) | Kültürel çeşitlilik ve azınlık grupları 1: ırk ve etnik köken | |
4) | Kültürel çeşitlilik ve azınlık grupları 2: din ve etnik köken | |
5) | Sınıf içi tartışma: Bilgi Doğrulama 101 | |
6) | Barış çalışmaları: Yapısal ve kültürel şiddet | |
7) | Toplumsal cinsiyet çalışmaları bölüm 1: imge, rol ve kadınların sosyal koşulları Toplumsal cinsiyet çalışmaları bölüm 2: LGBTQI+ temsili ve cinsel yönelim | |
8) | Engelli bireyler ve yaş ayrımcılığı Çocukların ve gençlerin medyada temsili | |
9) | Medyada çoğulculuk ve çeşitlilik | |
10) | Medyada çoğulculuk 2.0: Dijital tehditler ve demokrasi | |
11) | Sınıf içi tartışma: Algoritma ırkçı olabilir mi? | |
12) | Sunumlar | |
13) | Sunumlar | |
14) | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | Eugenia Siapera. Cultural Diversity and Global Media: The Mediation of Difference. Sussex: Wiley Blackwell, 2010. John Fiske & John Hartley. Reading Television. London: Routledge, 2004. Laura Hurd Clarke. Facing Age: Women Growing Older in Anti-Aging Culture. New York: Rowman & Littlefield, 2011. |
Diğer Kaynaklar: | Eugenia Siapera. Cultural Diversity and Global Media: The Mediation of Difference. Sussex: Wiley Blackwell, 2010. John Fiske & John Hartley. Reading Television. London: Routledge, 2004. Laura Hurd Clarke. Facing Age: Women Growing Older in Anti-Aging Culture. New York: Rowman & Littlefield, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 6 | 6 |
Proje | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
2) | Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. | 2 |
3) | Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. | 2 |
4) | Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. | 1 |
5) | Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. | 3 |
6) | Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. | 3 |
7) | Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. | 2 |
8) | Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. | 3 |
9) | Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. | 1 |
10) | Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. | 1 |
11) | Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. | 3 |
12) | İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. | 2 |
13) | Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. | 3 |
14) | Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. | 2 |
15) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |