NMD4901 Media, Diversity and DiscriminationBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD4901 Medya, Çeşitlilik ve Ayrımcılık Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Ayrımcılık, tüm toplumların temel sorunlarından biri olduğu gibi, medyanında günümüzdeki en büyük sorunlarından biri. Diğer yandan çoğulculuk, medya açısından en popüler kavramlardan biri halini almış durumda. Medyanın kalıp yargıları ve kültürel imajları yaratma ve dağıtma konusundaki rolüne odaklanan bu ders öğrenicleri medya, ayrımcılık ve çoğulculuk konularındaki temel teorilerle tanıştırmayı, böylelikle onların medya üretiminde eleştirel bir perspektif geliştirebilmelerine yardımcı olmayı ve medya içeriğini derinlemesine tartışabilmek için öğrencilere olanak tanımayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler;
- Çoğulculuk ve ayrımcılık konularındaki teoriler hakkında bilgi sahibi olacak,
- Medya içeriğini daha eleştirel ve etik bir yolla analiz etme yeteneği edinecek,
- Medyada çoğulculuğun önemi ve ayrımcı kalıp yargıların yarattığı tehlike hakkında bilgi sahibi olacak,
- Günümüzün medya ortamıyla ilgili eleştirel bir anlayış geliştirecek,
- Medya okuryazarlığı kavramı hakkında bilgi sahibi olacak,
- Ders için hazırlayacakları geniş ölçekli ödev sayesinde gerçek hayattaki ayrımcılık ve çoğulculuk örnekleriyle ilgili bilgi sahibi olacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders önclikle öğrencilere toplumsal bağlamda çoğulculuk, kimlik, farklılıklar ve saygı kavramları ile ilgili ana teorileri aktaracaktır. Öğrenciler, dünyada medya ve çoğulculuk arasındaki ilişkiye dair güncel tartışmalarla tanışacak ve aynı tartışmalarla ilgili kendi düşüncelerini derslikte ortaya koymaları konusunda cesaretlendirileceklerdir. Ardından ders ayrımcılık konusuna yönelecektir. Öğrenciler bu kavramla ilgili olarak bilgilendirilecek ve medyadan alınan çok sayıda örnek üzerinden bu konuyu tartışmaları için motive edilecektir. Hemen her hafta, o haftanın konusuyla ilgili bir film ya da belgesel izlenecek ve hem konunun farklı bakış açılarından nasıl değerlendirildiği görülmeye çalışılacak hem de izlenen filminayrımcılık ve çoğulculuk kavramlarının perspektifinden analiz edilmesi sağlanacaktır. Öğrenciler ayrıca, ortamını kendilerinin belirleyeceği ve gerçek hayatta karşılarına çıkan ayrımcılık ya da çoğulculuk örnekleriyle ilgili olacak bir dönem projesi hazırlayacaktır. Bu proje bir televizyon, radyo, internet ya da gazete/dergi içeriği şeklinde hazırlanabilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş
2) Anahtar kavramlar: stereotipler, ayrımcılık, medyada çoğulculuk and çeşitlilik
3) Kültürel çeşitlilik ve azınlık grupları 1: ırk ve etnik köken
4) Kültürel çeşitlilik ve azınlık grupları 2: din ve etnik köken
5) Sınıf içi tartışma: Bilgi Doğrulama 101
6) Barış çalışmaları: Yapısal ve kültürel şiddet
7) Toplumsal cinsiyet çalışmaları bölüm 1: imge, rol ve kadınların sosyal koşulları Toplumsal cinsiyet çalışmaları bölüm 2: LGBTQI+ temsili ve cinsel yönelim
8) Engelli bireyler ve yaş ayrımcılığı Çocukların ve gençlerin medyada temsili
9) Medyada çoğulculuk ve çeşitlilik
10) Medyada çoğulculuk 2.0: Dijital tehditler ve demokrasi
11) Sınıf içi tartışma: Algoritma ırkçı olabilir mi?
12) Sunumlar
13) Sunumlar
14) Dönemin gözden geçirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Eugenia Siapera. Cultural Diversity and Global Media: The Mediation of Difference. Sussex: Wiley Blackwell, 2010.

John Fiske & John Hartley. Reading Television. London: Routledge, 2004.

Laura Hurd Clarke. Facing Age: Women Growing Older in Anti-Aging Culture. New York: Rowman & Littlefield, 2011.
Diğer Kaynaklar: Eugenia Siapera. Cultural Diversity and Global Media: The Mediation of Difference. Sussex: Wiley Blackwell, 2010.

John Fiske & John Hartley. Reading Television. London: Routledge, 2004.

Laura Hurd Clarke. Facing Age: Women Growing Older in Anti-Aging Culture. New York: Rowman & Littlefield, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Sunum 1 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 6 6
Proje 1 30 30
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 151

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.