YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NMD2902 | Yeni Medya ve Yayın Haberciliği | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi AYBERK CAN ERTUNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri radyo, televizyon gazeteciliği konusunda temel prensiplerle donatmak, yayıncılık tekniklerini öğretmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; - Radyo ve televizyon haberlerini toplama ve yazma becerisine sahip olacak, - Görüntü montajı yapacak, - Haber sunabilecek, - Haber bültenleri hazırlayabilecek, - Kamera ve montaj gibi temel ekipmanı kullanabilecek, - Online kaynaklardan üretim ve sunum için yararlanabilecektir. |
Öğrenciler, araştırma, yazma, haber sunma ve röportaj gibi genel yayıncılık becerilerini öğrenecek ve bu konuda gerekli üretimi yapacaktır. Derste ayrıca öğrencilere haber bülteni hazırlanması aşamaları ile aktarılacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel değerlendirme | |
2) | Teoride görsel-işitsel gazetecilik | |
3) | Görsel için yazım - 1 | |
4) | Görsel için yazım - 2 | |
5) | Teknik beceriler - 1: Kamera ve mikrofon | |
6) | Teknik beceriler - 2: Kurgu | |
7) | Sosyal medya videoları | |
8) | Belgesel hikaye anlatımı | |
9) | Anons çekme ve canlı yayın | |
10) | Vize projelerinin değerlendirilmesi | |
11) | Bir televizyon muhabirinin / video gazetecisinin günlük rutini | |
12) | Uzman habercilik | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Taslak videoların sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Broadcast journalism: techniques of radio and television news / Andrew Boyd |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Ödev | 2 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 4 | 56 |
Proje | 1 | 4 | 4 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | 5 |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | 4 |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | 2 |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | 3 |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | 4 |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | 4 |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. | 4 |