NMD1001 Introduction to New Media IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NMD1001 Yeni Medyaya Giriş I Güz 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere geniş bir dijital medya yelpazesini tanıtmayı amaçlamaktadır: analog ve dijital temsiller, dijital görüntü, piksel ya da vektör, dijital renk, dijital ses, dijital animasyon, medya sanatı, siber kültür, internet teknolojisi, mobil teknoloji ve sosyal medya. NMD1001, yeni medya teknolojilerinin temel özelliklerini ve kavramlarını ve geleneksel ile yeni medya arasındaki farkları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Buna ek olarak, İnternet sansüründen adil kullanıma ve dijital sanata kadar küresel bir bağlamda çevrimiçi etik sorunlar üzerinde durulmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
yeni medyayı tanımlayabilir ve toplumsal olarak etkisini analiz edebilir;
tarihsel açıdan İnternet ve etkisini analiz edebilir;
yeni teknolojilerin kimliklerimizi nasıl tanımladığımızı, gerçekleştirdiğimizi ve nasıl etkilediğini açıklayabilir;
İnternet kullanımı ve erişimi kapsamında etik konular ve mevzuata ilişkin bir anlayış sergileyebilir;
yeni medya platformlarını bilgi arama ve paylaşma aracı olarak kullanabilir;
yeni medyanın günümüzün kitle iletişim alanlarıyla ilgili birçok endüstride yeni teknolojilerin temelindeki mimarinin deneyimlerimizi nasıl şekillendirdiğini ve sosyal veya kültürel değerleri nasıl yansıttığını açıklayabilir.

Dersin İçeriği

İletişim kurduğumuz araçlar, bilgi aldığımız kaynaklar, bir kültür oluşmasını destekleyen araçlardır. Bu ders kapsamında, dijital medyanın tarihi, teknolojisi, ekonomisini, siyaseti üzerinde durularak, konuyu eleştirel bir şekilde ele almak için teorik bir çerçeve sağlanır. Bu ders, öğrencilere sürekli değişen "yeni medya" ortamında çalışmak ve üre-tüketici olmak için gereken anlayış ve yönü sağlar. İnternetin ve yeni medya platformlarının teknik konuları, "yeni medya" ile ilgili sosyal, kültürel, politik, ekonomik, eğlence ve ideoloji temelli konuların eleştirel analizine ilişkin olarak ele alınmaktadır. Bu derste, bireyselliğin ve kolektivizmin rekabet halindeki hedeflerini İnternet tarihinde ve günümüzde tartışıyor, grupların ve toplulukların sosyal medya platformları aracılığıyla ortak ilgi alanları ve hedefler etrafında nasıl organize olduklarını keşfediyoruz.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğine, Hedeflerine, Öğrenme Yöntemlerine ve Ödevlerine Genel Bakış. Akademik Okuma için İpuçları.
2) Yeni Medya ve Sosyal Medyayı Anlamak
3) Tarihi Bağlam - Medya Nasıl Yeni Oldu
4) İnternetin Tarihi
5) Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0, ve Web 4.0
6) Metaverse'i Anlamak
7) Yapay Zekayı ve Büyük Veriyi Anlamak
8) Vize Sınavı
9) Sürükleyici Teknolojiler: Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik
10) Dijital Medyayı Öngörmek
11) Makine Öğrenmesini ve Algoritmaları Anlamak
12) Botları ve Otomasyonu Anlamak
13) Etkileşimi Anlamak
14) Dijital Uçurum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Aitchison, J., & Lewis, D. M. (Eds.). (2003). New media language. Routledge.
Manovich, L. (2002). The language of new media. MIT press.
Montfort, N., & Wardrip-Fruin, N. (Eds.). (2003). The new media reader. MIT press.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 9 126
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 173

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. 5
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. 1
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. 3
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. 2
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. 4
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. 3
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. 4
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. 1
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.