Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Must Course |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Dr. Öğr. Üyesi TİRŞE ERBAYSAL FİLİBELİ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SİNAN AŞÇI
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Bulunmamaktadır |
Dersin Amacı: |
Bu ders, öğrencilere geniş bir dijital medya yelpazesini tanıtmayı amaçlamaktadır: analog ve dijital temsiller, dijital görüntü, piksel ya da vektör, dijital renk, dijital ses, dijital animasyon, medya sanatı, siber kültür, internet teknolojisi, mobil teknoloji ve sosyal medya. NMD1001, yeni medya teknolojilerinin temel özelliklerini ve kavramlarını ve geleneksel ile yeni medya arasındaki farkları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Buna ek olarak, İnternet sansüründen adil kullanıma ve dijital sanata kadar küresel bir bağlamda çevrimiçi etik sorunlar üzerinde durulmaktadır. |
İletişim kurduğumuz araçlar, bilgi aldığımız kaynaklar, bir kültür oluşmasını destekleyen araçlardır. Bu ders kapsamında, dijital medyanın tarihi, teknolojisi, ekonomisini, siyaseti üzerinde durularak, konuyu eleştirel bir şekilde ele almak için teorik bir çerçeve sağlanır. Bu ders, öğrencilere sürekli değişen "yeni medya" ortamında çalışmak ve üre-tüketici olmak için gereken anlayış ve yönü sağlar. İnternetin ve yeni medya platformlarının teknik konuları, "yeni medya" ile ilgili sosyal, kültürel, politik, ekonomik, eğlence ve ideoloji temelli konuların eleştirel analizine ilişkin olarak ele alınmaktadır. Bu derste, bireyselliğin ve kolektivizmin rekabet halindeki hedeflerini İnternet tarihinde ve günümüzde tartışıyor, grupların ve toplulukların sosyal medya platformları aracılığıyla ortak ilgi alanları ve hedefler etrafında nasıl organize olduklarını keşfediyoruz. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders İçeriğine, Hedeflerine, Öğrenme Yöntemlerine ve Ödevlerine Genel Bakış. Akademik Okuma için İpuçları. |
|
2) |
Yeni Medya ve Sosyal Medyayı Anlamak |
|
3) |
Tarihi Bağlam - Medya Nasıl Yeni Oldu |
|
4) |
İnternetin Tarihi |
|
5) |
Web 1.0, Web 2.0, Web 3.0, ve Web 4.0 |
|
6) |
Metaverse'i Anlamak |
|
7) |
Yapay Zekayı ve Büyük Veriyi Anlamak |
|
8) |
Vize Sınavı |
|
9) |
Sürükleyici Teknolojiler: Artırılmış Gerçeklik ve Sanal Gerçeklik |
|
10) |
Dijital Medyayı Öngörmek |
|
11) |
Makine Öğrenmesini ve Algoritmaları Anlamak |
|
12) |
Botları ve Otomasyonu Anlamak |
|
13) |
Etkileşimi Anlamak |
|
14) |
Dijital Uçurum |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. |
5 |
2) |
Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. |
1 |
3) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. |
3 |
4) |
Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. |
2 |
5) |
Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. |
4 |
6) |
İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. |
3 |
7) |
İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. |
|
8) |
Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. |
4 |
9) |
Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. |
1 |
10) |
Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |
|