PRL4540 Corporate Visual Indentity DesignBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PRL4540 Kurumsal Görsel Kimlik Tasarımı Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. İDİL KARADEMİRLİDAĞ SUHER
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu ders gerekli tasarım programlarını kullanarak (Adobe Photoshop ve Adobe Illustrator) yaratıcı süreci planlamak ve uygulamak için gerekli beceriyi kazandırmayı amaçlamaktadır. Dersin diğer bir hedefi, yeni çağın yeni mecralarını kullanabilen, alternatif kanallar yaratabilen gerekli tekniklere hakim geleceğin kurumsal görsel kimlik tasarımcılarını yetiştirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Gelişim sürecinde kurumsal kimlik ve tasarımcının rolünün farklı bileşenleri anlaşılacak ve geliştirilecek.
2) Kavram gelişirtirmede farklılıklar keşfedilecek.
3) Araştırma, kavramsallaştırma ve tasarım fikrinin taslaklarını oluşturmak ve sunmak için gerekli yaklaşımlar uygulanacak.
4) Ürün, ortam, iletişim ve logo tasarımı arasındaki kritik ilişki anlaşılacak ve geliştirilecek.
5) Kurumsal kimliğin, kurumsal iş stratejisini nasıl etkilediğine dair bir anlayış geliştirilecek.
6) Kurumsal bir tasarımcı olmak için gerekli beceri ve niteliklere dair bir anlayış geliştirilecek.

Dersin İçeriği

Örnek olay çalışmaları ile, logo tasarımı, diğer pazarlama ürünleri ve kurumsal görsel kimlik oluşturmak ve tanıtmak için gerekli olan temel beceriler keşfedilecek.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kurumsal görsel kimlik tasarımına giriş.
2) Kurumsal görsel kimlik tasaramının prepsipleri
3) Tasarım ve kurumsal stratejinin prensipleri. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
4) Yaratıcılık kavramının perspektifi. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
5) Kurumsal marka tasarımı. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator) 1. Ödev için teslim zamanı.
6) Tasarım süreci ve metodoloji. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
7) Örnek tasarımların incelenmesi
8) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
9) Çözümden, değerlendirmeye.
10) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
11) Ürün ve kurumsal tasarım.
12) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator) 2. Ödev için teslim zamanı.
13) Tasarım projesine hazırlık. Adobe programları ile çalışmalar. (PhotoShop & Illustrator)
14) Final sınavı için tekrar.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Reading Material Will Be Given On Weekly Basis
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ödev 2 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 65
Ödevler 2 4
Ara Sınavlar 1 4
Final 1 4
Toplam İş Yükü 119

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,