ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ (İNGİLİZCE, DOKTORA) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EEE6008 | Doktora Tezine Yönelik Konular I | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CAVİT FATİH KÜÇÜKTEZCAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜRKAN SOYKAN Doç. Dr. ALKAN SOYSAL Dr. Öğr. Üyesi CAVİT FATİH KÜÇÜKTEZCAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yoktur |
Dersin Amacı: | Bu ders, doktora öğrencisinin tez danışmanı ile birebir çalışarak tez konusu ile ilişkili alanlarda derinlemesine bilgisini artırmasını amaçlar. Derste, öğrenci ve danışman tez konusundaki bilimsel makaleleri inceleyecek ve tartışacaklardır. Danışman derste herzamanki eğitim yöntemi yerine öğrenciye bilimsel yönlendirme sağlayacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel bir araştırma konusunun belirlenmesi ve tanımlanması, 2. Verimli bir literatür taraması için yöntemlerin açıklanması, 3. Literatür taraması yapılması, 4. Bilimsel literatürdeki boşluğun belirlenmesi, 5. Bilimsel literatüre girmiş temel (state-of-the-art) yöntemlerin karşılaştırılması, 6. Karşılaştırmalı özet raporun gerçekleştirilmesi için yazılı beceri göstermek. |
1.Hafta: Araştırma konusunun belirlenmesi İlgili makalelerin veritabanlarında araştırılması Makale taraması (devam) İncelenecek 7 makalenin belirlenmesi 1. makale üzerinde tartışma 2. makale üzerinde tartışma 3. makale üzerinde tartışma 4. makale üzerinde tartışma 5. makale üzerinde tartışma 6. makale üzerinde tartışma 7. makale üzerinde tartışma Makalelerin karşılaştırılması Simülasyon sonuçlarının karşılaştırılması (uygun ise) 14.Hafta: İncelenen makaleleri üzerine bir survey makalesi/rapor hazırlanması |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İlk hafta: Konuların belirlenmesi | |
2) | Veritabanlarından makale taraması | |
3) | Literatür taraması - devam | |
4) | Tarama sonuçlarından 7 makalenin seçilmesi | |
5) | İlk makale üzerinde tartışma | |
6) | İkinci makale üzerinde tartışma | |
7) | Üçüncü makale üzerinde tartışma | |
8) | Dördüncü makale üzerinde tartışma | |
9) | Beşinci makale üzerinde tartışma | |
10) | Altıncı makale üzerinde tartışma | |
11) | Yedinci makale üzerinde tartışma | |
12) | Makalelerin karşılaştırılması | |
13) | Karşılaştırmaların simülasyon ile desteklenmesi, eğer uygulanabiliyorsa... | |
14) | 14. hafta: İncelenen makaleler üzerine rapor yazılması |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Uygulama | 14 | % 20 |
Projeler | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 6 | 84 |
Arazi Çalışması | 4 | 3 | 12 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 8 | 7 | 56 |
Toplam İş Yükü | 194 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini belirlemek, ifade etmek ve çözmek için matematik, fen ve mühendislik konuları hakkında yeterli altyapıya ve bildiklerini uygulama yeteneğine sahip olmak | |
2) | Tasarım, uygulama ve etkin iletişim için elektrik ve elektronik mühendisliği çizimleri ve teknik sembolleri kullanmaya ek olarak uygun analiz ve modelleme teknikleri şeçip uygulayarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlamak, ifade etmek ve çözmek. | |
3) | Gerçekçi kısıtlar (tasarımın doğasına özgü olarak ekonomik, çevresel, sosyal, politik, sağlık ve emniyet, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik gibi konular olabilir) altında tanımlanmış ihtiyaçları karşılayacak bir sistem, bileşen ya da süreçin var olan tasarımını gerçekleştirmek ya da baştan tasarlamak için gerekli yetiye sahip olmak | |
4) | Elektrik ve elektronik mühendisliği yapabilmek ve yeni uygulamalara uyum gösterebilmek için gerekli yenilikçi ve güncel teknikler, beceriler, bilgi teknolojileri ve modern mühendislik araçlarını geliştirmek, seçmek, uyarlamak ve kullanmak | |
5) | Deney tasarlamak ve yapmanın yanı sıra gerekli veriyi toplamak, analiz etmek ve yorumlamak, ve bu bilgiyi tasarımı geliştirmek için kullanmak | |
6) | Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek. | |
7) | Hem İngilizce hem de Türkçe (eğer Türk vatandaşı ise) olarak etkin bir şekilde iletişim kurabilmek | |
8) | Yaşam boyu ögrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek | |
9) | Profesyonel ve etik sorumlulukların farkında olmaya ek olarak işçilerin sağlığının, çevre ve iş emniyetinin bilincinde olmak | |
10) | Proje, risk, idare gibi iş hayatı uygulamalarının yanı sıra girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir gelişim hakkında bilgi sahibi olmak | |
11) | Elektrik ve Elektronik mühendisliği çözümlerinin global, ekonomik, çevresel, yasal ve toplumsal içerikteki etkilerini anlamak için gerekli bilgiye sahip olmak |