ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL2731 | Seçim Sistemleri ve Parti Sistemleri | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ARDA CAN KUMBARACIBAŞI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil. |
Dersin Amacı: | Bu ders anlamda parti politikalarını ve seçim sistemlerini anlamak için analitik bilgi ve pratik becerileri sağlamayı hedefler. Ayrıca bu ders: partileri, partilerin tanımı, tarihçesi, değişimi, türleri ve sınıflandırmalarını, demokratik ve demokratik olmayan düzenlerde partilerin fonksiyonlarını, parti teşkilat ve örgüt yapılarını, üyeleri ve üyelerin sınıflandırmasını, meclis gruplarını, parti liderlerini ve liderlikle ilişkili teorileri, partilerle ilgili teorileri, seçmenleri, seçmenlerin davranışlarını, oy verme türlerini, temsil kavramı ve temsil teorilerini, seçimleri, seçim türlerini, seçim kuralları ve sistemlerini, farklı sistemlerde ortaya çıkabilen sorunları, başkanlık ve parlamenter sistemleri gibi çok önemli konuları incelemeyi ve analiz etmeyi hedefler. Bunu yaparken farklı ülkeler ve örneklerden karşılaştırmalı bir şekilde faydalanır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Demokrasi ve parti siyasetinin temel kavramlarını kavrar. 2. Siyasi rejimlerin liberalden liberal olmayana – seçimlik demokrasilerden otoriter ve totaliter rejimlere nasıl çeşitlendiğini inceler. 3. Başlıca sanayi ve sanayi sonrası toplumların ve başlıca az gelişmiş dünya ülkelerinin hükümet sistemlerini ve parti politikalarını, işleyişini ve sistemlerini karşılaştırır. 4. Parlamenter ve başkanlık hükümet sistemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini somut örnekler üzerinden belirler. 5. Üniter, federal ve yetki devri sistemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini somut örnekler üzerinden belirler. 6. Çoğunluk, nispi temsil ve karma seçim sistemlerinin güçlü ve zayıf yönlerini belirler. 7. Siyasi partilerin, parti sistemlerinin ve farklı seçim sistemlerinin siyasi rejimleri nasıl etkilediğini inceler. 8. Dünya siyasetinde son dönem eğilimleri değerlendirir. |
• Demokrasi Teorileri • Siyasi Kurumları • Siyasi Parti Teorileri • Siyasi Aktörler • Siyasi partiler ve teşkilatları • Parti Sistemleri • Seçimler ve Seçmen Davranışı • Seçim Sistemleri • Vaka incelemeleri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1. Hafta: Derse Giriş | |
2) | 2. Hafta: Demokrasi Teorileri | Ostrogorski, M. - Democracy & the Organization of Political Parties. Kirchheimer, O. - The Transformation of Western European Party Systems. |
3) | 3. Hafta: Temsil, Delegasyon ve Hesap Verebilirlik | Strøm, K. & Müller, W.C. - Policy, Office, or Votes? How Political Parties in Western Europe Make Hard Decisions. |
4) | 4. Hafta: Yönetişim, Siyasi Kültür ve Yeni Vatandaşlık Siyaseti | Gallagher, M., Laver, M. & Mair, P. - Representative Government in Modern Europe. |
5) | 5. Hafta: Başkanlık Sistemleri ve Parlamenter Sistemler | Michels, R. - Political Parties: A Sociological Study of the Organizational Tendencies in Modern Democracies. |
6) | 6. Hafta: Siyasi Partiler, Teşkilatlar ve Üyelik | Panebianco, A. - Political Parties: Organization & Power. |
7) | Ara Sınav | |
8) | 8. Hafta: Siyasi Parti Teorileri | Hirschman, A.O. - Exit, Voice, & Loyalty: Responses to Decline in Firms, Organizations, & States. |
9) | 9. Hafta: Parti Sistemleri | Sartori, G. - Parties & Party Systems: A Framework for Analysis. |
10) | 10. Hafta: Katılım, Seçmen Davranışı ve Seçimler | Diamond, L. & Gunther, R. - Political Parties & Democracy. |
11) | 11. Hafta: Seçim Sistemleri | Lipset, S.M. & Rokkan, S. - Party Systems & Voter Alignments. |
12) | 12. Hafta: Avrupa'da Parti Siyaseti ve Seçimleri | Kitschelt, H. - The Logics of Party Formation: Ecological Politics in Belgium & West Germany. |
13) | 13. Hafta: ABD'de Parti Siyaseti ve Seçimler | Ware, A. - Political Parties & Party Systems. Mair, P. - Party System Change. |
14) | 14. Hafta: Türkiye'de Parti Siyaseti ve Seçimler | Sayarı, S. & Esmer, Y. – Politics, Parties and Elections in Turkey. |
Ders Notları / Kitaplar: | Diamond, L. & Gunther, R. - Political Parties & Democracy. Gallagher, M., Laver, M. & Mair, P. - Representative Government in Modern Europe. Gunther, R., Montero, J.R. & Linz, J.J. - Political Parties: Old Concepts & New Challenges. Hirschman, A.O. - Exit, Voice, & Loyalty: Responses to Decline in Firms, Organizations, & States. Katz, R.S. & Mair, P. - How Parties Organize: Change & Adaptation in Party Organization in Western Democracies. Kirchheimer, O. - The Transformation of Western European Party Systems. Kitschelt, H. - The Logics of Party Formation: Ecological Politics in Belgium & West Germany. Laver, M. & Benoit, K. - Party Policy in Modern Democracies. Lipset, S.M. & Rokkan, S. - Party Systems & Voter Alignments. Michels, R. - Political Parties: A Sociological Study of the Organizational Tendencies in Modern Democracies. Ostrogorski, M. - Democracy & the Organization of Political Parties. Panebianco, A. - Political Parties: Organization & Power. Sartori, G. - Parties & Party Systems: A Framework for Analysis. Strøm, K. & Müller, W.C. - Policy, Office, or Votes? How Political Parties in Western Europe Make Hard Decisions. Ware, A. - Political Parties & Party Systems. Mair, P. - Party System Change. Sayarı, S. & Esmer, Y. – Politics, Parties and Elections in Turkey. |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package ---- Ders Paketindeki Makaleler |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 102 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 148 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |