REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV2621 | Marka Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. HAKKI PINAR KILIÇ |
Dersin Amacı: | Gittikçe gelişen ve güçleşen pazar şartlarında bir markanın nasıl yaratılacağı ve nasıl değerlendirileceği ne tip iletişim araçlarının kullanılacağı öğretilecektir |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Marka değerlerini ve konumlandırmasını belirler. 2) Pazarlama iletişim planı oluşturur. 3) Marka faaliyetlerinin sonuçlarını ölçer. 4) Büyüme stratejileri geliştirir. |
Bu ders marka ile ilgilidir. Bir markanın nasıl ortaya çıktığı, marka değerlerinin nasıl saptandığı...nasıl konumlandığı anlatılacaktır. Marka için hangi pazarlama iletişim araçlarının kullanılacağı da tartışılacaktır. Marka değerinin nasıl ölçüldüğü, ne tip modelle geliştirebileceği sunulacaktır. Kullanılacak öğretim yöntemleri şunlardır; Anlatım: Ders konularının öğrencilere anlatılması. Okuma: Öğrencilerin ders materyallerini okuması. Tartışma: Öğrencilerin Markalar ile ilgili kavramları tartışması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma ve markaya giriş | |
2) | Marka değer modelleri | |
3) | Marka değer modellerini tartışmaya devam | |
4) | Marka elemanlarının saptanması | |
5) | Marka elemanlarının saptanması | |
6) | Ürün, fiyat ve dağıtım stratejileri | |
7) | İkincil marka değerlerinden faydalanma yolları | |
8) | genel tekrar | |
9) | Marka değeri zinciri | |
10) | Marka takip sistemleri | |
11) | Marka değerlerinin ölçülmesi | |
12) | Marka stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanma | |
13) | Yeni ürünler ve marka genişlemeleri | |
14) | Uzun sürede marka yönetim |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Strategic Brand Management Building, Measuring, and Managing Brand Equity Kevin Lane Keller (4th Edition) 2. Building Strong Brands David A. Aaker |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 70 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 30 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü | 149 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek | 4 |
2) | Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 5 |
3) | Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek | 2 |
4) | Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek | 3 |
5) | Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek | 4 |
6) | Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) | 4 |
7) | Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek | 1 |
8) | Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak | 5 |
9) | Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek | 3 |
10) | Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek | 3 |
11) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) | 4 |
12) | Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek | 4 |
13) | Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek | 5 |