GEP1115 Sanat Tarihi’ne GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ULUSLARARASI FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
ULUSLARARASI FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP1115 Sanat Tarihine Giriş Güz 3 0 3 4
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, sanatın tarihsel süreç içerisindeki kavramların doğru ve yerinde kullanılmasını sağlamak. Tarih öncesi çağlarla başlayıp, farklı kronolojik zaman ve coğrafyalarda gelişen Mezopotamya (Sümer-Asur-Babil-Akad), Mısır, Yunan, Roma, Erken Hıristiyan, Bizans ve Avrupa sanatı dersin genel çizgisini oluşturmaktadır. Farklı kültürlerin üslupsal özellikleri, etkileşim biçimleri ve bulundukları coğrafi bölgelerdeki şekillenmeleri oluşum ve işlevleri tartışılacak. Belirlenen konu başlıkları altında ele alınan mimari, plastik sanatlar, resim ve heykel sanatı örneklerle anlatılıp, görsel malzeme ve videolu gösterimlerle desteklenerek sunulacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.

•Sanat tarihi ve bir sanat eserinin üretimi üzerine bir bakış açısı geliştirmek
•Sanatın evrensel ve kültürlerarası boyutlarına yönelik görsel bir duyarlılık geliştirmek
•Sanat akımlarını, sanatçıları ve eserlerini örneklemek
•Sanat terminolojisini ve estetik kavramlarını tanımlamak ve kullanmak
•Sanattaki güncel konuları, değişimleri ve akımları karşılaştırmak
•Sanatla ilgili düşünceleri görsel, sözlü ve yazılı bir biçimde sunmak
•Bir sanat eserinin kompozisyonu, konusu ve anlatımı üzerine yorum yapmak

Dersin İçeriği

Sanat nedir, sanatçı kimdir ? & Antik Sanat ve Arkeoloji, Asya Sanatları“Buda Görüntülerinin Başlangıcı” (Hindistan-Çin-Japonya), Ortaçağ Sanatı, Rönesans Sanatından Modern Sanat Akımlarına. İnsana, topluma, geçmiş kültürlere duyarlı, mesleğinde yeterlik ve etik sorumluluk kazanan gelişmeyi ilke edinen, bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanan, yaratıcı ve eleştirel düşünebilen bireyler olarak yetişmek. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, gözlem,gezi ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sanat Nedir? Sanatçı Kimdir? WÖLFFLIN, H.,Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985
2) Antik Sanat ve Arkeoloji Gombrich Sanatın Öyküsü, Bölüm 1
3) Mısır Sanatı Piramitler, Resim ve Heykel GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 2
4) Antik Yunan Mimarisi, Resim ve Heykel CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002 GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 3-4
5) Roma Sanatı&Mimarisi ve Şehirler WHEELER, Mortimer, Roma Sanatı ve Mimarlığı, Homer Kitabevi, İstanbul, 2005 GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 6
6) İstanbul Arkeoloji Müzesi’ne ziyaret
7) Asya Sanatları“Buda Görüntülerinin Başlangıcı” (Hindistan-Çin-Japonya), OMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 7
8) Ara Sınav Haftası
9) Hristiyanlık ve Erken Hristiyan Sanatı (Bizans Dönemi) Rodlay, L., Byzantine Art and Archeology GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 6
10) Ortaçağ Sanatları (erken Avrupa şehirleri, katedraller ve küçük el sanatları ) DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998. PRIENE, Ortaçağ’da Kentler GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 9-10
11) Rönesans Sanatı ve Sanatçıları (Italya’da) BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 12-13
12) Rönesans Sanatı ve Sanatçıları (Kuzey Avrupa’da) BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 14/17
13) Barok Sanatı GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Bölüm 19-20
14) Sanatta Akımlar LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Ders Kaynakları
ERMAN, James S., Distance Points: Essays in Theory and Renaissance Art and Architecture, MIT
Pres, Cambridge.
AKURGAL, Ekrem, Anadolu Uygarlıkları, Net Yayınları, İstanbul 2000
ANONİM, Eczacıbaşı Sanat Sözlüğü, İstanbul 2008.
ATASOY, Nurhan, Avrupa Sanatı, İstanbul 1985
BAYNES, Ken, Toplumda Sanat (Çeviren Yusuf Atılgan) YKY, İstanbul, 2002
BENTON, Jonetta Rebold- DI YANNI, Robert. Art and Culture, An Introduction to the Humanities,
LYNTON, N.,Modern Sanatın Öyküsü
MIEROOP, Marc V. de, (çeviren Sinem Gül), Eski Yakındoğu Tarihi, Homer kitabevi, İstanbul 2018
MEMİŞ, Ekrem, Eskiçağda Mezopotamya, Ekin Kitabevi, Bursa 2007
MULLER, EMILE, Joseph, Modern Sanat, İstanbul 1972
MURRAY, P., The Architecture of the Italian Renaissance, Schocken Books, New York, 1970.
NAUMANN, Rudolf, Eski Anadolu Mimarlığı, TTK Basımevi, Ankara 1975
PANOFSKY, E., Gotik Mimarlık ve Skolastik Felsefe,Kabalcı Yayınevi,1998.
PRIENE, Ortaçağ’da Kentler
REYHAN, Esma-Cengiz,Tülin, Eski Çağ Tarihi ve Uygarlığı, Grafiker Yayınları, Ankara 2015
RODLAY, L., Byzantine Art and Archeology
SEVİN, Veli, Assur Resim Sanatı, Ankara 2014
SADIKOĞLU, Perihan, Antik Mısır Sanatı ve Tarihsel Akıştan Günümüze Etkiler, İstanbul 2007
SİNEMOĞLU, Nermin, Sanat Tarihi Tarih Öncesinden Bizansa, İstanbul 1984
TANSUĞ, Sezer, Resim Sanatının Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 1995
TURANİ, Adnan, Dünya Sanat Tarihi, İş Bankası Kültür Yayınları, Ankara 1979
TOPRAK, Burhan, Sanat Tarihi 1,2,3, Güzel Sanatlar Akademisi Yayınları, İstanbul 1960
ÜSTÜNİPEK, Mehmet-ÜSTÜNİPEK,Şeyda, Sanat Tarihine Giriş, Artes Yayınları, İstanbul 2012
WÖLFFLIN, H., Sanat Tarihinin Temel Kavramları,İstanbul,1985
WARREN, Davis Harris Von Love. History of the World.


Volume I
BREWER, Douglas J., Mısır ve Mısırlılar, Arkadaş Yayınları, Ankara 2011
BLUNT, Anthony, Artistic Theory in Italy 1450-1600, Oxford University Pres, London.
BOORDMAN, John, Yunan Sanatı, London 1996
BURKE, P., Rönesans, Babil Kitapları, İstanbul.
BURCKHARDT JACOB, İtalya’da Rönesans Kültürü, II Cilt, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
CARPENTER, Thomas H., Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi, İstanbul, 2002
CASSOU, Jean, Sembolizm, Remzi Kitabevi, İstanbul 1998
CROIX, Horst de la- TANSEY, Richard G., Gardner’s Art, Through The Ages “Ancient, Medivial
and Non- Europan Art”, Ninth Edit.
DUBY, George, Ortaçağ İnsanları ve Kültürü, İmge Kitabevi
ERHAT, Azra; Mitoloji Sözlüğü, Remzi Yay.
FRIEDELL, Egon, Antik Yunan’ın Kültür Tarihi, Dost Kitabevi, Ankara, 2003.
GOMBRICH, E. H. Sanatın Öyküsü (Çeviren Bedrettin Cömert), Remzi Kitabevi, İstanbul 1976
GÖNÜLAL, Özand, Avrupa Sanatı I Ortaçağ ve Rönesans, Ankara 2005
GÜNDÜZ, Altay, Mezopotamya ve Eski Mısır, Büke Yayınları, İstanbul 2002
HAMILTON, Edith, Mitologya, Çev. Ülkü Tamer, Varlık Yay. İstanbul 2010.
HARTT, Friedrich. Art, A History of Painting, Sculpture, Architecture, Fourth Edition.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Küçük Sınavlar 2 % 30
Ödev 1 % 10
Final 1 % 55
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 3 36
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar 2 5 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Finansal sorunlara yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme ve problem çözme kabiliyetine sahip olmak 1
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argumanları tüm detayları ile kavramak 1
4) Finans alanında lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe ve yaşam boyu öğrenme farkındalığına sahip olmak 1
5) Finansın teorik ilkelerini iş yaşamının gerçekliklerine uygulayabilmek 1
6) Uluslararası finansal piyasaların gereksinimlerinin anlayarak yönetimsel sorunlara yönelik çözüm geliştirmek 1
7) Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünceler geliştirebilmek 3
8) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkilerini bilerek hem yerel hem uluslararası boyutta karar alabilmek 2
9) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli finansal uygulamaları kullanabilmek 1
10) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 2
11) İş etiğinin önemini kavramak, akademik dünya ve iş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak 3
12) İş yaşamı ve akademik hayatta objektif olarak eleştiri geliştirmek ve özeleştiri yapacak perspektife sahip olmak 3