BİLGİ TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
YZM5405 | Öğrenen Organizasyonlar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. MEHMET ALPER TUNGA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok. |
Dersin Amacı: | Örgütsel bilim ve teorinin artan karmaşıklığı, kamu ve özel sektör kuruluşlarının karşılaştığı zorlukları ortaya çıkarmaktadır. Dersin odak noktası örgütsel öğrenme ve performanstır: süreçler, sistemik fonksiyonlar, kültür, yapı, karar verme bilgilendirmesi için bilgi sistemlerinden yararlanmak ve bu sistemlerin kullanımı. Ders, örgütsel denetim yapma ve rapor hazırlamak için ders içeriğini uygulayan bir alan bazlı çalışma gerektirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yazılı bir rapor ve sınıfta sözlü sunum ile desteklenecek örgütsel denetim yapar 2. Öğrenen örgütler ve öğrenen örgütlerle öğrenmeyenleri birbirinden ayıran kavramlar hakkında anlayış geliştirir 3. Genelde kuruluşları ve özelde eğitim liderliğini ilgilendiren geçmiş, mevcut ve acil modelleri açıklar 4. Öğrenilen kuramsal çerçeveleri, teknoloji ve diğer medyadan faydalanarak gerçek dünya örnekleri oluşturacak şekilde uygular 5. Gerçek dünya örnekleri içinde uygulanabilir değişim öğeleri tanımlar 6. Liderlik kalitesinin önemli özellikleri üzerinde durmanın yanı sıra çeşitli grup işlem araçları kullanarak ve tanımlayarak, öğrenen örgütlere öncü olmak amacıyla kapasite geliştirir |
Bu dersin içeriğinde derse genel bakış, örgütlerin kısımlarına genel bakış, destekleyici öğrenme ortamı, girişimciliğe, yeni fikirlere ve değişim için gerekli olan durumlara açıklık, destekleyici öğrenme ortamı, örgütlenmede yapay davranışlar, somut öğrenme süreçleri, örgütsel sistemler sürecinde bilgi kullanımı altyapısı, somut öğrenme süreçleri, öğrenmeyi pekiştirici liderlik, insan dışı faktörler bulunmaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Genel Bakış, Örgütlerin Kısımlarına Genel Bakış | |
2) | Destekleyici Öğrenme Ortamı | |
3) | Girişimciliğe, Yeni Fikirlere ve Değişim İçin Gerekli Olan Durumlara Açıklık | |
4) | Destekleyici Öğrenme Ortamı | |
5) | Örgütlenmede Yapay Davranışlar | |
6) | Somut Öğrenme Süreçleri | |
7) | Örgütsel Sistemler Sürecinde Bilgi Kullanımı Altyapısı | |
8) | Örgütsel Sistemler Sürecinde Bilgi Kullanımı Altyapısı / Ara Sınav | |
9) | Somut Öğrenme Süreçleri | |
10) | Öğrenmeyi Pekiştirici Liderlik | |
11) | İnsan Dışı Faktörler | |
12) | Sunumlar / Kitap Değerlendirmeleri | |
13) | Sunumlar / Kitap Değerlendirmeleri | |
14) | Sunumlar / Kitap Değerlendirmeleri |
Ders Notları / Kitaplar: | The Fifth Discipline: The art and practice of learning organizations, Senge, P.M., Doubleday: New York. 1990 Schools That Learn , Senge, Cambron-McCabe, Lucas, Smith, Dutton, & Kleiner, Doubleday: New York . 2000 Is Yours a Learning Organization? Garvin, Edmondson, and Gino Harvard Business Review, 2008. www.hbr.org |
Diğer Kaynaklar: | Yok - None. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Projeler | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 22 | 22 |
Final | 1 | 41 | 41 |
Toplam İş Yükü | 189 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |