VCD4142 Digital CompositingBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4142 Sayısal Kompozit Güz 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi İPEK TORUN
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı televizyon ve sinemada görsel efekt ve animasyon çalışmalarının önemli bölümünü oluşturan digital compositing uygulamalarını örneklerle öğrencilere anlatmak; verilecek projeler ile bunun gibi çalışmaların üretiminde artistik ve teknik alanda deneyim kazanmaları sağlanarak, mezun olduklarında profesyonel bir sinema veya tv projesinde temel düzeyde digital compositing yapar düzeyde bilgi ve deneyim sahibi olmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Digital compositing kategorilerini kavramak
2) Konu ile ilgili ulusal ve uluslararası örnekleri analiz etmek
3) Digital Compositing iş akışını tanımlamak
4) Görsel efekt ve compositing alanında teknik beceri göstermek
5) Digital Compositing iş akışını aşama aşama uygulamak
6) Sinema ve televizyon için başlangıç düzeyinde görsel efeft çalışması uygulamak.

Dersin İçeriği

Bu ders alttaki hareketli görüntü üzerinde ekleme, değişiklik ve diğer görsel çözümlemelerin anlatılması ve birlikte bu konuları pekiştiren sınıf çalışmaları ve projelerden oluşur. Bu uygulamaları sayısal ortamda gerçekleştirmek için gerekli yazılım bilgisi haftalık bazda öğrencilere aktarılır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Genel ders tanımı ve işleniş biçimi ile sektörde uygulama alanları konusunda bilgi.
2) Digital composite uygulama alanları ve türlerin tanımları, Dünya’da ve Türkiye’de uygulamaları.
Adobe After Effects: Bir compositing aracı olarak after effects.
3) Digital Compositing aşamaları. Set extension, matte painting, motion control, original plate, principal photography versus digital cinematography.
AE de rotoscoping, tracking, matchmoving, chroma keying araçları.
4) Workflow için malzemelerin hazırlanması. Benzeyen sahnelere farklı yaklaşımlar.
Adobe After Effects: Temel araçlar. Photoshop-AE ilişkisi.
5) Sky Replacement workshop. Adobe After Effects: Chroma Key, BlueBox-Greenbox, Alpha-Luma matte, garbage matte, travelling matte.
6) Basic Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Rotoscoping.
7) Advanced Matte Painting Çalıştayı
Adobe After Effects: Stablizing, tracking.
8) Basic Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera ve layer kullanımı.
9) Advanced Rotoscoping Çalıştayı
Adobe After Effects: 3d camera datası, 3d multipass render, z-buffer kullanımı. 
10) Chroma Keying Çalıştayı
Adobe After Effects: Primary ve Secondary Color Correction, color grading, filtreler, optik efektler
11) Motion Tracking & Matchmoving Çalıştayı.
Adobe After Effects: Corner pin, perspective distortion.
12) Final Projesi Çalıştayı 1
13) Final Projesi Çalıştayı 2
14) Final Projesi Çalıştayı 3

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: The course notes will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: 1) The Art & Science of Digital Compositing, Ron Brinkmann, May, 1999, ISBN-10: 0121339602, ISBN-13: 978-0121339609
2) The Invisible Art, Mark Cotta Vaz, Nov 2002, ISBN-10: 0811831361, ISBN-13: 978-0811831369
3) www.vfxworld.com
4) www.fxguide.com www.creativecow.net

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Projeler 1 % 50
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 10
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 90
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Proje 14 42
Ödevler 14 42
Final 1 3
Toplam İş Yükü 129

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.