FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3638 | Reklamda Özel Konular | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANDE BİLSEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste reklamcılığa dair son dönem konu başlıkları ele alınacak ve reklamcılık endüstrisinin çözmeyi hedeflediği pazarlama iletişimi sorunsalları ve tartışmaları üzerinden gidilerek, öğrencilere piyasada yaşanan gerçek marka deneyimleri örnek olarak aktarılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Reklamcılık alanındaki ana konu başlıkları, bağlamlar ve tartışmaların tanımlanması II. Reklamcılığın, konunun destekçilerinin ve eleştirilerin ortaya koyulması III. Tüketici Kültürünün ve Bilinçli Tüketicinin Tanımlanması IV. İkna içeriğinin ve bilinçaltı reklamların tartışılması V. Reklam içeriğinin/stratejisinin ve çocuk konusu arasındaki ilişkinin irdelenmesi VI. Tartışmalı reklamlar türlerinin tanımlanması VII.Çevrimiçi reklam türlerinin tanımlanması ve sosyal medya VIII. Reklamcılıkta kullanılan klişelerin analiz edilmesi IX. Siyasi reklamcılık ve toplumsal sorumluluk konularının irdelenmesi X. Abartılı reklamların incelenmesi |
Ders, reklam konusunun tüketim kültürü, ikna, ürün yerleştirme, çocuk kullanımı, sosyal medya gibi ana başlıkları ile incelenmesini içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Introduction: An Overview of Main topics, discourses, hot debates and controversies | |
2) | Advertising, Its Supporters and its critiques | Kim Sheehan, Controversies in Contemporary Advertising kitabından 1. Bölümün okunması |
3) | Tüketim Kültürü, Bilinçli Tüketici ve Alışverişli Yaşam | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 2. Bölüm'ün okunması |
4) | İkna İçeriği ve Bilinçaltı Reklamlar | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 5. Bölüm'ün okunması |
5) | Reklamlar ve Çocuk | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabından 10. Bölüm'ün okunması |
6) | Tartışmalı Reklamlar | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 11. Bölümünün okunması |
7) | Reklamcılıkta Ürün Yerleştirme | Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabından 7. bölümün okunması |
8) | Alkol ve Tütün Reklamları | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 12. Bölümünün okunması |
9) | Siyasi Reklamcılık | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 14. Bölümünün okunması |
10) | Çevrim içi Reklamlar ve Sosyal Medya | Kim Sheenan'ın Controversies in Contemporary Advertising kitabının 16. Bölümü'nün okunması |
11) | Reklamcılıkta kullanılan klişeler | Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 9. Bölümünün okunması |
12) | Abartılı Reklamlar | Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 11. Bölümünün okunması |
13) | Reklamlar ve Sosyal Sorumluluk | Carol J. Pardun'un Advertising and Society kitabının 12. Bölümünün okunması |
14) | Sunumlar | Öğrenciler, öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar. |
15) | Sunumlar | Öğrenciler öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar. |
16) | Sunumlar | Öğrenciler öğretim üyesinin kendilerine tahsis edeceği bir konu başlığı üzerinde araştırma yaparak sunum hazırlayacaklar. |
Ders Notları / Kitaplar: | Carol J. Pardun, Advertising and Society, Wiley-Blackwell, 2009. Kim Sheenan, Controversies in Contemprary Advertising, Sage, 2004. |
Diğer Kaynaklar: | Mara Einstein, Advertising: What everyone needs to know, Oxford, 2017 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Ödevler | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 130 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |